وب‌سایت MacRumors گزارش داده است که اپل سری آیفون ۱۴ را در روز ۱۶ شهریور (۷ سپتامبر) معرفی خواهد کرد. به گفته این وب‌سایت، مدل آیفون ۱۴ تفاوت زیادی با آیفون ۱۳ نخواهد داشت و شاید بتوان آن را آیفون 13S نامید.

آیفون ۱۴ استاندارد همانند آیفون ۱۳ از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی ناچ‌دار بهره خواهد برد و از قابلیت فیس آیدی پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی همچنین در رنگ‌های بنفش، مشکی، سفید، قرمز و آبی عرضه خواهد شد و از همان تراشه A15 آیفون ۱۳ در کنار ۶ گیگابایت رم و مودم اسنپدراگون X65  با قابلیت پشتیبانی از 5G و ولی‌فای 6E  استفاده خواهد کرد. ‌

البته آیفون ۱۴ ارتقاهایی نیز خواهد داشت و از از یک دوربین سلفی بهبود یافته با لرزشگیر اپتیکی و یک دوربین فوق عریض بهتر استفاده خواهد کرد. قیمت پایه این گوشی نیز تغییر نخواهد کرد و با همان قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

اپل در کنار آیفون ۱۴ استاندارد، سه مدل آیفون ۱۴ مکس، ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌مکس را نیز معرفی خواهد کرد و امسال خیری از مدل مینی نخواهد بود.

در بین مدل‌های فوق، فقط مدل‌های پرو ارتقاهای قابل‌توجهی خواهند داشت که از آن جمله می‌توان به استفاده از تراشه جدید A16، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و نمایشگر پروموشن اشاره کرد. امروز رندرهای این مدل‌های منتشر شده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229962/iphone-14-coming-on-september-7-pro-renders/