رقابت در حوزه مرورگرها شدیدتر شده است و گوگل کروم در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر دنیاست و رقبای آن نیز تسلیم نشده‌اند. برای مثال مایکروسافت اج و اوپرا قابلیت‌های جدیدی را برای جذب کاربران ارائه کرده‌اند. اج تمرکز خود را روی هوش مصنوعی گذاشته است و گوگل نیز بیکار ننشسته است و مدام در حال اضافه کردن ثابلیت‌های جدید است. حالا این شرکت یک سایدبار جدید برای کروم ارائه کرده است که به کاربران اجازه شخصی‌سازی ظاهر مرورگر را می‌دهد.

این سایدبار شامل گزینه‌های مختلفی برای شخصی‌سازی است که از آن جمله می‌توان به امکان تغییر تصویر پس‌زمینه، تم و رنگ‌ها اشاره کرد. برای دسترسی به سایدبار جدید کافی است یک تب جدید را باز کنید و روی آیکون Customize Chrome در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

این سایدبار در سمت راست مرورگر باز خواهد شد و اولین گزینه آن تصویر پس‌زمینه است. شما می‌توانید از بین عکس‌های مختلفی انتخاب کنید که شامل مناظر و هنرهای انتزاعی می‌شوند. شما همچنین می‌توانید تصویر موردنظر خود را آپلود کنید. گزینه بعدی تم است. کروم تم‌های مختلفی را شامل Classic Chrome, Chrome Colors و Landscapes ارائه کرده است.

شما همچنین می‌توانید تم شخصی خود را ایجاد کنید. گزینه آخر، رنگ‌ها است که شما می‌توانید از بین رنگ‌های مختلف انتخاب کنید که شامل آبی، قرمز، سبز و نارنجی می‌شود. شما همچنین می‌توانید رنگ خودتان را ایجاد کنید. به مخص انجام تغییرات، روی گزینه Save کلیک کنید. تغییرات شما بلافاصله اعمال خواهد شد. سایدبار جدید گوگل کروم یک روش عالی برای شخصی‌سازی این مرورگر است.

منبع: Gizmochina

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253264/chromes-new-sidebar-gives-users-more-control-over-their-browser/