بر اساس گزارش وب‌سایت دیجی‌تایمز (DigiTimes)، سامسونگ هزینه‌ی تولید رم‌های DDR4 خود را برای افزایش تولید رم‌های DDR5 کاهش داده است. این شرکت همچنین تولید رم‌های DDR3 را متوقف کرده و سعی دارد تا شرکت‌های دیگر را به استفاده از حافظه‌های جدید DDR5 ترغیب کند.

در حال حاضر قیمت رم‌های 4 گیگابایتی DDR4 نسبت به ماه گذشته‌ی میلادی حدود 8 درصد کاهش داشته است و انتظار می‌رود که قیمت این محصولات تا پایان سه‌ماهه‌ی فعلی سال 2022 حدود 15 درصد کاهش پیدا کند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ تولید رم‌های DDR5 خود را افزایش داده است اما گفته می‌شود که این استراتژی باعث خواهد شد تا رشد DRAM در بازار محدود شود.

این اولین باری نیست که سامسونگ قیمت رم‌های خود را کاهش می‌دهد چرا که این شرکت در سال 2015 نیز از همین رویکرد برای فروش رم‌های DDR4 و افزایش سهم خود از بازار استفاده کرده بود. این موضوع باعث شد تا بسیاری از فروشندگان با مشکل مواجه شوند چرا که حالا شرکت‌ها سفارشات خود را به‌طور مستقیم و بدون واسطه به سامسونگ ارسال می‌کردند.

نظر شما در مورد استراتژی سامسونگ در کاهش قیمت رم‌های DDR4 چیست؟ به‌نظر شما آیا این رویکرد باعث افزایش فروش این محصولات خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229978/samsung-lowers-ddr4-ram-pricing/