سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 از یک تلویزیون جدید ۷۷ اینچی QD (Quantum-Dot) OLED به نام S95C و یک تلویزیون دیگر به نام Neo QLED رونمایی کرد. ما در اینجا به مشخصات مدل Neo می‌پردازیم.

سامسونگ در تلویزیون Neo QLED روی بهبود قابلیت‌های آن تمرکز کرده و پردازنده تصویر و هوش مصنوعی آن را ارتقا بخشیده است. یک قابلیت جدید Auto HDR Remastering نیز ارائه شده است که با استفاده از فناوری یادگیری عمیق ماشین قادر به آنالیز لحظه‌ای و اعمال محدوده دینامیکی بالا (HDR) روی محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) خواهد بود. این کار باعث خواهد شد تا محتواهای SDR کیفیت و روشنایی بالاتری پیدا کنند.  ‌

این تلویزیون در دو‌گزینه 8K و 4K ارائه شده است و از پردازنده پیشرفته Neural Quantum  سامسونگ که امکان پردازش ۱۴ بیتی را فراهم خواهد کرد بهره می‌برد. قابلیت‌های دیگری مثل Shape Adaptive Light Control و Real Depth Enhancer Pro نیز برای آن ارائه شده‌اند. 

سامسونگ یک تلویزیون دیگر به نام Samsung The Frame نیز معرفی کرده است که یک تلویزیون رده‌بالاست و از فریم ضدانعکاس مات در بدنه آن استفاده شده است. این تلویزیون نسبت به مدل سال گذشته ارتقاهای خوبی یافته است و از نظر طراحی نیز بسیار زیباتر شده است. همچنین امکان نصب آن در حالت‌های مختلف وجود دارد. 

سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه تلویزیون‌های جدید خود را اعلام نکرده است اما قطعا امسال روانه بازار خواهند شد. 

منبع: Gizmochina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/243386/samsung-unveils-2023-neo-qled-and-the-frame-at-ces/