سامسونگ از زمانیکه گوشی گلکسی فولد را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو بوده است. این شرکت تاکنون چندین مدل تاشو روانه بازار کرده است که می‌توان به گلکسی زد فولد ۴ و گلمسی زد فلیپ ۴ اشاره کرد.

طبق گزارش جدید Notebookcheck.net، سامسونگ در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد از کل فروش جهانی گوشی‌های تاشو را در اختیار داشته است. این شرکت حدود ۱۰ میلیون دستگاه گوشی تاشو در سال ۲۰۲۲ فروخته است که رشد ۳۰۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. حالا سامسونگ امیدوار است که با توجه به افزایش محبوبیت گوشی‌های تاشو، بتواند ۱۵ میلیون دستگاه از آن‌ها در سال ۲۰۲۳ بفروشد.

بخش عمده‌ای از فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ اختصاص به کسب‌وکارها داشته است. تقاضا در این بخش برای گوشی‌ها تاشو رشد دو برابری در سال ۲۰۲۲ داشته است و از ژانویه تا اکتبر این سال تعداد گوشی‌های تاشو سامسونگ که به مشتریان کسب‌وکارها فروخته شده است ۱۰۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. این رشد چشمگیر نشان‌دهنده آن است که شرکت‌ها و کسب‌وکار علاقه زیادی برای بهبود بهره‌وری کارهای خود با استفاده از گوشی‌های تاشو دارند.

گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ که جدیدترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند انعطاف‌پذیری خوبی را ارائه کرده‌اند، بطوریکه زد فولد ۴ می‌تواند به یک تبلت بزرگ ۷.۶ اینچی تبدیل شود تا کاربران بتوانند چیزهای بیشتری را روی صفحه ببینند. گلکسی زد فلیپ ۴ نیز یک گوشی تاشو عمودی است که از وسط تا می‌شود و تبدیل به یک گوشی بسیار جمع‌وجور با حمل‌پذیری بالا می‌شود. هر دو گوشی با شبکه ۵G سازگار هستند و قابلیت‌های دیگری نیر برای بهبود بهره‌وری در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

سامسونگ در سال‌های اخیر پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو بوده است و محبوبیت این گوشی‌ها باعث شده تا سامسونگ برآورد فروش خود را برای سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. این شرکت قصد دارد امسال از مدل‌های جدید گلکسی زد فولد ۵ و د فلیپ ۵ رونمایی کند و باید ببینیم میزان اقبال مشتریان به آن‌ها چه میزان خواهد بود.

منبع: Gizchina

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253531/samsung-hopes-to-sell-15-million-foldable-phones-this-year/