سامسونگ یک تلویزیون کوانتوم دات جدید به نام S95B QD-OLED در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد. مشخصات این تلویزیون در ادامه توضیح داده می‌شود.  

تلویزیون‌ S95B QD-OLED برای رقابت با محصولات مسابه ال جی و سونی و در دو سایز ۵۵ و ۶۵ اینچی ارائه شده است. فناوری کوانتوم دات OLED جزو‌ پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ساخت نمایشگر است و کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه می‌کند.  ‌

تلویزیون S95B نیز از این فناوری بهره می‌برد و در بخش رنگ و روشنایی نیز بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد. سامسونگ همچنین سعی کرده است قابلیت‌های نرم‌افزاری این تلویزیون را نیز بهبود ببخشد و باگ‌های قبلی را برطرف کند. این شرکت اخیرا یک تلویزیون‌ ۷۷ اینچی کوانتوم دات به نام‌ S95C معرفی کرده بود که فناوری کوانتوم در را در سایز بزرگتری ارائه کرده بود و در نوع خود بی‌نظیر بود.  ‌

حالا سامسونگ سعی کرده است فناوری مذکور را در سایزهای کوچکتر ارایه کند تا دوام و مصرف انرژی این نوع تلویزیون‌ها را بهبود ببخشد و امکان رقابت با سایر برندها را داشته باشد. این تلویزیون همچنین دارای تاییدیه FreeSync Premium Pro c است که تجربه گیمینگ عالی را ارائه خواهد کرد. قابلیت‌های دالبی ویژن و HDR نیز روی آن ارائه شده‌اند.   

تلویزیو‌ن S95B QD-OLED مجهز به اسپیکرهای داخلی دالبی اتموس با توان ۷۰ وات است که تجربه صوتی بسیار فراگیری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. سیستم عامل این تلویزیون‌ نیز Tizen OS است که شامل قابلیت‌های جدیدی می‌شود.

سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه این تلویزیون را اعلام ‌نکرده است.

منبع: Gizmochina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/243392/samsung-introduces-quantum-dot-oled-tv-ces-2023/