شرکت سامسونگ قصد دارد تا شبکه‌ی تامین‌کنندگان جهانی خود را گسترش داده و کارخانه‌های تولید خود را در کشورهای بیشتری راه‌اندازی کند. بر اساس گزارش خبرگزاری ویتنامی Lao Dong، رئیس بخش موبایل سامسونگ به‌تازگی با نخست وزیر ویتنام، فام مین چین، برای تاسیس کارخانه‌ای در شهر هانوی دیدار کرده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، سامسونگ در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2022 و یا ابتدایی 2023 کارخانه‌ی تولید تراشه‌های خود را در تایوان راه‌اندازی می‌کند و از اواسط سال 2023 نیز تولید این تراشه‌ها را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر کشور کره‌جنوبی سومین شریک تجاری بزرگ ویتنام پس از چین و ایلات متحده‌ی آمریکاست. همچنین سامسونگ 60 درصد از گوشی‌های خود را در ویتنام تولید می‌کند.

غول فناوری کره‌ای در نظر دارد تا یک کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی دیگر را نیز در کشور آمریکا تاسیس کرده و ظرفیت تولید تراشه‌های خود را تا سال 2026 سه‌ برابر کند. درآمد سامسونگ از ویتنام در نیمه‌ی اول سال 2022 برابر با 34.3 میلیارد دلار بود که افزایش 18 درصدی آن نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال 2021 را نشان می‌دهد. حالا این شرکت قصد دارد تا درآمد خود از این کشور را به 69 میلیلارد دلار برساند.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229291/samsung-producing-chips-vietnam-2023/