ردیت که مدت‌هاست خود را برای ورود به بازار بورس آمریکا آماده می‌کند سرانجام در این بازار به صورت عمومی عرضه شد.

نکته جالب توجه اینکه ارزش سهام این شرکت برخلاف پیش‌بینی‌ها با رشد بسیار چشمگیری مواجه شده است بطوریکه شاهد افزایش ۸۶ درصدی آن بودیم.

حالا قیمت هر سهم این شرکت در بازار بورس آمریکا چیزی حدود ۵۹ دلار مبادله می‌شود که این موضوع می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای سهامداران آن رقم بزند.

 ردیت در ابتدا قرار بود ۲۲ میلیون سهم با قیمت هر یک بین ۳۱ تا ۳۴ دلار در اختیار خریداران قرار دهد. به گفته ردیت، تعداد ۱.۷۶ میلیون سهم نیز به‌طور ویژه به برخی کاربران و مدیران انجمن‌ها اختصاص خواهد یافت.

این در حالیست که بلومبرگ اخیرا گزارش داده بود که سرمایه‌گذاران بالقوه ردیت توصیه کرده‌اند که این شرکت ارزش‌گذاری بالغ بر ۵ میلیارد دلاری را برای عرضه اولیه سهام خود هدف قرار دهد. اما حالا می‌بینیم که رقم فعلی چیزی فراتر از آن است.

ردیت در سال ۲۰۰۵ توسط استیو هافمن، الکسیس اوهانیان و آرون سوارتز راه‌اندازی شد. این شبکه اجتماعی یک سا بعد از راه‌اندازی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های پربازدید جهان شد.

گفتنی است ردیت اخیرا قیمت‌گذاری جدیدی برای دسترسی به API خود اعلام کرده بود که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین توسعه‌دهندگان شده است. قیمت‌گذاری جدید می‌توانند هزینه‌های سنگینی بر دوش توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بگذارد و بقای سرویس‌های آن‌ها را با چالش جدید مواجه کند.

ردیت در واکنش به افزایش استفاده‌ی شرکت‌های هوش مصنوعی از API این شرکت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تصمیم گرفته است که قوانین API خود را تغییر دهد. استیو هافمن مدیرعامل ردیت با تاکید بر اهمیت داده‌های این پلتفرم گفته است که باید دسترسی رایگان شرکت‌های بزرگ به این داده‌ها باید محدود شود.

سخنگوی ردیت گفته است که ساختار قیمت‌گذاری جدید طوری طراحی شده تا براساس سطح استفاده از API این شرکت منصفانه و عادلانه باشد. این سخنگو برای تعهد ردیت نسبت به پشتیبانی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث تاکید کرد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/279433/reddit-stock-share-price/