هفته گذشته مدیر عامل اجرایی اپلیکیشن پیام‌رسانی محبوب تلگرام، پاول دورف روی کانال تلگرام شخصی خود خبر داد که اپل به‌روزرسانی جدید این اپ را بدون هیچ توضیحی به مدت دو هفته در انتظار بازبینی گذاشته است.

دقیقاً روز بعد از انتشار پست تلگرامی دورف، اپل با تیم تلگرام تماس حاصل کرد و اجازه انتشار این به‌روزرسانی را با یک تغییر صادر نمود. به گفته دورف اپل از تیم تلگرام درخواست کرده که تله‌موجی (Telemoji) نسخه‌های انیمیشنی وکتوری از ایموجی‌های استاندارد را حذف کند.

دورف باور دارد که این حرکت و رفتار اپل بسیار عجیب است چرا که تله‌موجی ایموجی‌های قدیمی غیرپویا با رزولوشن پایین را جایگزین نمونه‌هایی جذاب می‌کند که برای غنی‌تر کردن اکوسیستم همین شرکت هم مناسب به نظر می‌رسد. سپس دورف با انتشار یک ویدیو نشان داد که تله‌موجی‌های تلگرام چه ظاهری دارند.

شاید شباهت این ایموجی‌ها با نمونه‌های مورد استفاده توسط اپل، باعث این اختلاف در انتشار به‌روزرسانی و درخواست حذف ارسالی برای تلگرام باشد.

تلگرام اکنون با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که تاکنون پا به عرصه گذاشته است. اخیراً سرویس پریمیوم این پیام‌رسان به ازای پرداخت ماهانه ۴.۹۹ دلار در دسترس قرار گرفته است. این اشتراک اجازه می‌دهد کاربران ایموجی‌های شخصی‌سازی شده را آپلود کنند، تنظیمات حریم شخصی را برای دریافت پیام‌های صوتی تغییر دهند، اشتراک مذکور را برای دیگران بفرستند و … که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت تلگرام آن‌ها را مشاهده کنید.

قابلیت‌های انحصاری این نسخه شامل امکان آپلود فایل ۴ گیگابایتی، دانلودهای سریع‌تر، استیکرهای و ری‌اکشن‌های اختصاصی، ابزارهای مدیریت چت و موارد دیگر می‌شوند. 

مشترکین این نسخه، در کنار نام پروفایل خود یک برچسب ویژه نیز خواهند داشت که آن‌ها را از کاربران عادی متمایز خواهد کرد. آن‌ها همچنین به آیکون‌های جدیدی دسترسی خواهند داشت که می‌توانند آن‌ها را به صفحه هوم گوشی خود برای هماهنگی بهتر با والپیپیر اضافه کنند. 

از طرف دیگر، در نسخه تلگرام پریمیوم، دیگر از نمایش تبلیغات در کانال‌های عمومی و بزرگ خبری نخواهد بود و شما آن‌ها را در این کانال‌ها نخواهید دید. 

این اولین باری نیست که اپل جلوی یکی از به‌روزرسانی‌های تلگرام را می‌گیرد. دو سال پیش تقریباً در همین بازه زمانی، اپل جلوی انتشار به‌روزرسانی تلگرام که حاوی تماس تصویری بود را گرفته بود. به هر حال، شما همین حالا می‌توانید این اپلیکیشن را با مراجعه به اپ استور و پلی استور دریافت کنید.

منبع: PhoneArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229937/apple-held-up-telegram-app-store-update/