دستیار مجازی سامسونگ که دستیار بیکسبی نام دارد توسط سامسونگ الکترونیکس توسعه یافته و به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند از طریق رابط صدا و برقراری ارتباط با صاحب تلفن، دستورات ارائه شده را انجام دهد.

این دستیار مجازی از پردازش زبان طبیعی بهره می‌گیرد که قابلیت فهمیدن و پاسخ دادن به دستورات کاربر و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های مختلف را به او می‌دهد؛ از جستجو برای یافتن اطلاعات گرفته تا تنظیم ساعت و یادآوری‌ها، همه از قابلیت‌های این ابزار هستند که در محصولات مختلفی مانند: تلفن هوشمند، تبلت‌ها، ساعت هوشمند و همچنین تلوزیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آخرین بروزرسانی عرضه شده برای این دستیار مجازی، نسخه ۳.۳.۱۵.۱۸ است که با حجم ۶۳ مگابایت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و به گفته سامسونگ، حالا کاربران می‌توانند بیشتر از قبل با بیکسبی تعامل برقرار کنند و سرعت پاسخ بیکسبی نیز افزایش یافته است.

در کنار افزایش سرعت پاسخدهی، سامسونگ تغییراتی را نیز برای حساب کودکان اضافه کرده و حالا کودکان برای دسترسی به حساب بیکسبی باید تاییده والدین را دریافت کنند که پروسه آن از طریق نرم افزار جلو می‌رود.به علاوه، این قابلیت برای آمریکا و کره شمالی در دسترس قرار گرفته و سامسونگ قصد دارد تا تعداد اعضای این فهرست را افزایش دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به بیکسبی، فعال کردن آن بدون رجوع به تنظیمات است. کاربران می‌توانند از طریق گفتن “Wake Up” حتی در مواقعی که موسیقی و اعلان پخش می‌شود، بیکسبی را فعال کنند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253125/samsung-bixby-assistant-becomes-smarter-with-the-new-update/