سامسونگ خود را برای معرفی گلکسی زد فولد ۶ آماده می‌کند و حالا مشخصات این گوشی فاش شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق اطلاعاتی که امروز منتشر شده است، گوشی تاشو بعدی سامسونگ از قاب تیتانیومی بهره خواهد برد. این گوشی همچنین مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود و انرژی خود را از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد کرد.

همچنین در پنل پشتی آن یک سیستم دوربین سه‌گانه ۵۰، ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت که ظاهرا با دوربین‌ههای نسل قبل نخواهند داشت. از طرفی گلکسی زد فولد ۶ در سه رنگ عرضه خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که نمایشگر خارجی آن یک پنل ۶.۴ اینچی خواهد بود.

سامسونگ سال گذشته از جدیدترین گوشی تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد ۵ رونمایی کرد. این گوشی جانشین گلکسی زد فولد ۴ شد و ارتقاهای قابل توجهی داشت.

یکی از مهم‌ترین ارتقاهای این گوشی، لولای جدید فلکس است که به گوشی اجازه می‌دهد به‌طور کامل بسته شود. ساختار ریلی دوگانه این لولا نه تنها بسیار روان است، بلکه در برابر ضربه‌ مقاومت بالایی دارد. همچنین بهبود حالت فلکس این لولا باعث شده تا گوشی در زوایای مختلفی تنظیم گردد و برای عکاسی بدون استفاده از دست و انجام کارهای مالتی تسکینگ بسیار عالی باشد.

گلکسی زد فولد ۵ نازک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خود است که این موضوع کار با آن را راحت‌تر می‌کند. بدنه این گوشی استحکام بالایی دارد و از فریم آلومینیومی Armor و پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ در نمایشگر خارجی و پنل پشتی بهره می‌برد. استاندارد IPX8 نیز آن را در برابر آب محافظت می‌کند.

نمایشگر این گوشی بدون تغییر باقی مانده و نمایشگر خارجی آن یک پنل ۶.۲ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۳۱۶×۹۰۴ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز و نمایشگر داخلی آن یک پنل ۷.۶ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۲۱۷۶×۱۸۱۲ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز است. البته روشنایی نمایش اصلی ۳۰ درصد بیشتر است و به ۱۷۵۰ نیت می‌رسد.

انرژی این گوشی را یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات تامین می‌کند. از طرفی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ آن مصرف انرژی بهینه‌تری دارد که باعث افزایش دوام باتری می‌شود.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/275505/galaxy-z-fold-6/