انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده (RIAA) قبلاً از گوگل درخواست کرده بود تا وب‌سایت‌های کپی موزیک از یوتیوب (که امکان دانلود صوت ویدیوهای یوتیوب به عنوان فایل موزیک را فراهم می‌کنند) را حذف کند. RIAA مدعی بود که وب‌سایت‌های یادشده قانون کپی رایت هزاره دیجیتال (DMCA) را نقض کرده‌اند. این موضوع باعث شد تا گوگل صفحه‌ی اصی سایت‌های مذکور را از دسترس خارج کند اما با این وجود، برخی از این سایت‌ها با یک URL جدید کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش TorrentFreak، شرکت‌های صنعت موزیک حالا در تلاشند تا به شکل جدی‌تری با وب‌سایت‌های کپی موزیک از ویدیوهای یوتیوب مقابله کنند. Because Music یکی از همین شرکت‌هاست که سال قبل هزاران درخواست برای حذف بیش از ۱۰ هزار لینک سایت‌های یادشده را برای گوگل ارسال کرده بود. این شرکت حالا از گوگل خواسته تا صفحه‌ی “مقایسه‌ی دانلودرهای یوتیوب” را از ویکی‌پدیا حذف کند چرا که این صفحه لینک وب‌سایت‌های مذکور را در دسترس قرار می‌دهد.

در حال حاضر هنوز اتفاقی برای صفحه‌ی ویکی‌پدیای مورد نظر شرکت Because Music رخ نداده اما بعید است که گوگل به درخواست این شرکت پاسخ مثبت دهد چرا که این کار باعث خواهد شد تا شرکت‌های دیگر نیز در آینده درخواست‌های مشابهی را برای گوگل ارسال کنند.

منبع: TechSpot

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253380/music-company-wants-google-to-delist-a-wiki-page/