دراپ باکس در طرح پیشرفته خود امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی نامحدود را فراهم کرده است، اما حالا این شرکت می‌گوید که برای جلوگیری از سوءاستفاده از این قابلیت برای اهدافی مثل استخراج کریپتو یا فروش مجدد فضای ذخیره سازی، اقدام به حذف آن از طرح پیشرفته خود می‌کند.

به‌گفته دراپ باکس، افرادی که به‌دنبال اهداف بد هستند معمولا فضای ذخیره‌سازی بیشتری در مقایسه با کاربران واقعی مصرف می‌کنند. هرچند دراپ باکس در حال حاضر سیاست‌هایی برای مقابله با رفتارهای بد دارد، اما این شرکت معتقد است که اعمال محدودیت‌های بیشتر قابلیت اجرایی شدن ندارد.

این شرکت قصد دارد کاربران فعلی طرح پیشزفته خود را از اول ماه نوامبر به‌تدریج به برنامه اصلاحی خود منتقل کند و از آن تاریخ به بعد مشتریان حداقل ۳۰ روز فرصت خواهند داشت.

در حال حاضر، بیش از ۹۹ درصد کاربران طرح پیشرفته دراپ باکس کمتر از ۳۵ ترابایت فضای ذخیره سازی استفاده می‌کنند. به‌گفته دراپ باکس، کاربران این طرح می‌توانند بعد از دریافت نوتیفیکیشن انتقال به طرح جدید، همچنان از فضای ذخیره‌سازی فعلی خود به‌همراه ۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی برای پنج سال بدون افزایش قیمت استفاده کنند.

همچنین کاربرانی که بیش از ۳۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، پیشنهاد مشابهی اما فقط برای یک سال دریافت خواهند کرد. در حال حاضر همه نسخه‌های طرح پیشرفته دراپ باکس حداکثر تا ۱۰۰۰ ترابایت فضای ذخیره سازی دارند.

در هر حال، همه این تغییرات به منظور مقابله با کسانی است که از دراپ باکس برای اهداف رمزارزی خود سواستفاده می‌کنند و باید ببینیم که واکنش کاربران به آن چه خواهد بود.

منبع: Engadget

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/259395/dropbox-ditches-unlimited-storage-in-its-advanced-plan-because-of-crypto-goons/