محققان از یک ابر رایانه برای پیش بینی زمان انقراض نه تنها بشریت بلکه تمام پستاندارانی که در خشکی زندگی می‌کنند استفاده کرده‌اند.

تیمی از محققان از یک ابر رایانه پرسیدند که چه موقع بشریت به طور کامل انقراض خواهد شد و پاسخی که دریافت کردند نه تنها بر انسان بلکه صدها گونه دیگر از پستانداران را تحت تأثیر قرار داد.

محققان با انتشار مقاله‌ای در مجله علمی Nature Geoscience توضیح دادند که گردآوری داده‌هایی در رابطه با عواملی مانند تشعشعات خورشیدی و تغییرات خشکی‌ها می‌تواند به پیش‌بینی زمان نابودی تمام پستانداران زمین منجر شود. این تیم دریافتند که در کمتر از ۲۵۰ میلیون سال، یک ابر قاره جدید به نام پانگئا آلتیما از همگرایی صفحات تکتونیکی زمین تشکیل خواهد شد.

در این مقاله اشاره شده است که پانگئا آلتیما باعث تولید CO2 بیشتر از شکافتن آتشفشانی و خروج گاز می‌شود. CO2 بیشتر در جو زمین همراه با انرژی خورشید باعث می‌شود زمین قادر به حفظ بسیاری از اشکال حیات خشکی نباشد. در چنین شرایطی، بشریت قادر به پرورش هیچ غذایی نخواهد بود، زیرا طبق اعلام این ابررایانه دما به بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد برابر با تقریباً ۱۰۴ تا ۱۲۲ درجه فارنهایت افزایش می‌یابد.

همچنین در این مطالعه آمده است که ترکیب کلی گاززدایی بیشتر CO2 و تغییرات آب و هوایی قاره‌ها باعث می‌شود غلظت CO2 به ۶۲۱ ppm یا محدوده تقریباً ۱.۵-۳ برابر قبل از صنعتی شدن برسد. این میزان CO2 همراه با داغ‌تر شدن خورشید احتمالاً منجر به نقطه اوج آب و هوایی و در نتیجه انقراض دسته جمعی پستانداران شود. نتایج این مقاله همچنین به چگونگی تاثیر گذاری تغییرات قاره‌های جهان و داغ‌‌تر شدن خورشید بر قابل سکونت بودن سیاره پرداخته است.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/284929/scientists-use-supercomputer-to-find-out-when-humanity-will-perish/