خبرگزاری سانفرانسیسکو کرونیکل گزارش داده است که یک خودروی خودران کروز، دوشنبه شب یک عابر پیاده را در درست پس از آنکه با ماشین دیگری تصادف کرده بود زیر گرفت.

شاهدان گفته‌اند که تصادف اول باعث شد تا زن به مسیر خودروی کروز پرتاب شود و زیر یکی از چرخ‌های آن گیر کند. ظاهرا راننده خودروی اول فرار کرده است.

وضعیت زن که حالا در بیمارستان بستری شده، وخیم توصیف شده است. طبق ویدئویی که کرونیکل منتشر کرده است، قبل از وقوع حادثه دو خودرو در پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی منتظر بودند. وقتی چراغ سبز شد، هر دو خودرو وارد تقاطع شدند که در این لحظه عابر پیاده با خودروی دیگر برخورد می‌کند و به مسیر خودروی کروز پرتاب می‌شود.

کروز این تصادف را تائید کرده و گفته است که «یکی از خودروهای ما با یک عابر پیاده برخورد کرده و هنگامی که این عابر پیاده به جلوی خودروی ما پرتاب شده، خودرو به طور خودکار برای به حداقل رساندن ضربه به‌سرعت ترمز کرده است.»

کروز در ادامه گفته است: «ما عمیقا نگران سلامت فردی هستیم که تصادف کرده است و برای کمک به شناسایی راننده مقصر با پلیس همکاری می کنیم.»

گفتنی است به‌تازگی کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) به کروز و Waymo اجازه داده تا خدمات پولی خودروهای خودران خود را در سانفرانسیسکو ارائه دهند. اما اخیرا کروز به خاطر تصادف یکی از خودروهایش با خودروی آتش نشانی مجبور شد ناوگان خود را در سانفرانسیسکو به نصف کاهش دهد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه تحقیقات پلیس چه چیزی را نشان می دهد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/262758/cruise-av-drives-over-woman-just-after-she-was-hit-by-another-car/