بنا به گزارش‌ها، بوئینگ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای پرنده را تولید و به فروش برساند.

اخیرا مجله NikkeiAsia در گزارشی با استناد به مصاحبه با تاد سیترون، مدیر ارشد فناوری بوئینگ، از برنامه‌های این شرکت برای توسعه خودروهای پرنده خبر داد. شکل ظاهری خودروهای پرنده شبیه خودروهای معمولی نخواهد بود، زیرا بوئینگ در حال کار با یک برند متفاوت برای توسعه هواپیماهای برقی عمود پرواز و عمود نشست است.

گزارش Nikkei عکسی از شکل ظاهری این هواپیما را به اشتراک گذاشته است که بیشتر شبیه یک هلیکوپتر اصلاح‌شده است. این هواپیما چندین پروانه در بالا و احتمالاً یکی در پشت برای کمک به کنترل دم دارد.

بوئینگ قصد دارد در چند سال آینده مجوز فروش خودروهای پرنده را در ایالات متحده کسب کند و سپس پروژه را به کشورهای آسیایی گسترش دهد.

خبر توسعه خودروهای پرنده در حالی منتشر می‌شود که به تازگی بوئینگ به دلیل چندین مشکل در کیفیت هواپیماها مورد انتقاد قرار گرفت. در ژانویه سال ۲۰۲۴، یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا با استفاده از بوئینگ ۹-۷۳۷ MAX به دلیل خارج شدن بخشی از بدنه در از هواپیما حادثه ساز شد.

این شرکت به شدت در تلاش است تا اطمینان حاصل کند دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد، اما با این حال بسیاری از مسافران نگران تکرار چنین رخدادی هستند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282870/boeing-report-reveals-flying-cars-plan-in-the-works/