بیل گیتس بینانگذار مایکروسافت نگران از دست دادن شغلش توسط هوش مصنوعی است. او به‌تازگی در یک مصاحبه این موضوع را مطرح کرده است.

او با شرکت در پادکست Unconfuse Me به همراه سم آلتمن مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI گفت که نگرانی‌هایی درباره آینده هوش مصنوعی وجود دارد.

گیتس می‌گوید که در ابتدا فکر نمی‌کرد که هوش مصنوعی این‌قدر پیشرفت کند اما حالا می‌بیند که این فناوری چقدر سریع پیشرفت کرده است.

این‌روزها رشد سریع  چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT باعث شده تا سوالات زیادی درباره آینده این فناوری و از دست رفتن مشاغل مطرح شود.

حالا شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که حتی بیل گیتس هم نگران از دست دادن شغلش توسط هوش مصنوعی است. البته او به‌طور کامل به هوش مصنوعی بدبین نیست و معتقد است که می‌توان از این فناوری برای بهبود زندگی انسان‌ها استفاده کرد.

چند روز پیش هم مدیرعامل اینتل، چشم‌اندازی را ترسیم کرده بود که در آن می‌توان از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کل دفاتر یا در نهایت خودکارسازی کل مشاغل استفاده کرد.

به نظر مدیرعامل اینتل، در آینده‌ نه چندان دور، ابزارهای هوش مصنوعی شروع به تعامل با سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای تکمیل وظایف خواهند کرد و در نهایت این کار، باعث خودکارسازی تمام بخش‌ها توسط ربات‌های هوش مصنوعی می‌شود.

اخیرا نیز بیلی آیلیش و ۲۰۰ هنرمند دیگر با انتشار یک نامه‌ اعتراضی خواستار توقف استفاده بی‌قید و بند از هوش مصنوعی شده بودند و استفاده صحیح و مسئولانه از آن را پیشنهاد داده‌اند.

در این نامه از پلتفرم‌های خدمات موسیقی دیجیتال خواسته شده است ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه ندهند و از آن در جهت تضعیف هنر ترانه‌سراها و هنرمندان و هدف قرار دادن امر و معاش آنان استفاده نکنند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281831/bill-gates-job-ai/