انتشار تصاویر جعلی غیراخلاقی از تیلور سوئیفت در شبکه اجتماعی ایکس باعث خشم سیاستمداران آمریکایی و طرفداران این خواننده شده است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که کنگره آمریکا باید قوانین جدیدی برای محافظت از شهروندان در برابر تصاویر جعلی هوش مصنوعی تصویب کند.

تصاویر جعلی غیراخلاقی تیلور سوئیفت که توسط هوش مصنوعی تولید و در شبکه اجتماعی ایکس و تلگرام منتشر شد، قبل از آن که حذف شوند، بیش از ۴۷ میلیون بار دیده شدند.

متاسفانه ایکس در حذف این تصاویر بسیار کند عمل کرد و یکی از پست‌ها حدود ۱۷ ساعت فعال بود که در ادامه به حساب‌های دیگر گسترش پیدا کرد.

سخنگوی کاخ سفید در این رابطه گفت که باید قوانین محکمی در این زمینه تصویب شوند و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در جلوگیری از انتشار این نوع مطالب دارند.

شبکه ایکس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصاویر را حذف کرده و حساب‌های مرتبط با آن‌ها را مسدود کرده است.

یک نماینده کنگره آمریکا هشدار داده که فناوری هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از تصور ما در حال پیش‌‌روی است و برای مقابله با آن باید تدابیر امنیتی جدی اتخاذ کرد.

سوئیفت هنوز به‌طور رسمی درباره این تصاویر صحبت نکرده است، اما دیلی‌میل گزارش داده که تیم او در حال بررسی اقدامات قانونی علیه کسانی است که این تصاویر را منتشر کرده‌اند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/272938/taylor-swoft-ai/