اپل دیروز گزارش مالی خود در حالی منتشر کرد که بخش سرویس‌های این شرکت با افزایش درآمد ‌مواجه شده است و ظاهرا مدیران این شرکت قصد دارند با خرید پلتفرم بزرگی مثل نتفلیکس تمرکز خود را روی این بخش بگذارند. 

تیم کوک در جریان کنفرانس دیروز در پاسخ به این سوال که آیا اپل به فکر توسعه بخش سرویس‌های خود با خرید پلتفرم‌های دیگری مثل نتفلیکس است یا نه گفت که اپل همواره در حال رصد کردن بازار است تا استراتژی آینده خود را براساس وضعیت فعلی تنظیم کند و بنابراین هر احتمالی وجود دارد.

کوک هرچند جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما گفت که اپل هیچ پلتفرمی را صرفا به خاطر افزایش درآمد خود نخواهد خرید بلکه باید پشت هر خریدی که این شرکت انجام می‌دهد ایده و فکری وجود داشته باشد.

کوک‌ گفت که تمرکز اپل فعلا روی خرید شرکت‌های کوچک خواهد بود و سعی خواهد کرد با جذب نیروهای مستعد و جوان، انرژی جدیدتری را به داخل شرکت تزریق کند. 

خیلی از تحلیلگران بازار معتقد هستند که اپل باید اقدام به خرید شرکت‌های بزرگی مثل نتفلیکس و Peloton کند تا بتواند در بخش سرویس‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت چه فکرهایی در سر دارد و چه قدم‌هایی برای راضی نگه داشتن مشتریان بخش سرویس‌های خود برمی‌دارد. 

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228594/apple-considering-buying-netflix-tim-cook-is-not-ruling-out-major-acquisitions/