تویوتا دو هفته پیش گفت که در طول یک دهه گذشته اطلاعات بیش از ۲ میلیون نفر از مشتریانش در فضای اینترنت درز پیدا کرده است و حالا این شرکت امروز تائید کرده که اخیرا داده‌های ۲۶۰ هزار راننده دیگر از روی سیستم‌های خودروهایش درز پیدا کرده است.

تویوتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی اطلاعات مشتریانش به‌خاطر پیکره‌بندی بد سرویس‌های ابری‌ این شرکت به بیرون درز پیدا کرده‌اند. سرویس‌های ابری تویوتا به مشتریان اجازه می‌دهند تا در خودروهای خود به سرویس‌های اینترنتی دسترسی داشته باشند که شامل اطلاعاتی درباره خودرو، سرگرمی‌هی داخل خودرو و کمک به راننده در هنگام تصادف می‌شوند.

تویوتا گفته است که بعد از بررسی‌ها گسترده در سرویس‌های ابری خود متوجه این پیکره‌بندی بد شده است. این شرکت اوایل این ماه تائید کرده بود که داده‌های مشتریانش در اینترنت درز پیدا کرده و متاسفانه دسترسی به آن‌ها برای همه وجود دارد.

تویوتا گفته است که اطلاعات درز پیداکرده شامل شماره شناسایی خودروها و دیتای نقشه‌یابی که روی سیستم ناوبری خودرو نمایش داده می‌شوند می‌شوند، اما این اطلاعات به‌تنهایی شامل داده‌های مکان مشتریان نمی‌شوند و نمی‌توانند هویت رانندگان را فاش کنند. ظاهرا آن‌دسته از مشتریان تویوتا که خودروهای این شرکت را از دسامبر ۲۰۰۷ تاکنون خریده‌اند تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. این اطلاعات احتمالا در فاصله بین فوریه ۲۰۱۵ و می ۲۰۲۳ درز پیدا کرده‌اند.

تویوتا همچنین تائید کرده است که تعدادی نامشخصی از مشتریان این شرکت در خارج از ژاپن، به‌ویژه در آسیا، با درز اطلاعات شخصی‌شان در فاصله بین اکتبر ۲۰۱۶ و می ۲۰۲۳ مواجه شده‌اند. تویوتا گفته است که این اطلاعات احتمالا شامل نام مشتریان، آدرس پستی و ایمیل آن‌ها، شماره مختص مشتریان تویوتا و شماره‌های شناسایی خودروها می‌شوند. تویویا گفت که مشتریان خود را از این موضوع مطلع کرده است.

تویوتا گفته است که هنوز هیچ مدرکی دال بر دسترسی یا کپی کردن این داده‌ها پیدا نکرده است. به هر حال، باید منتطر بمانیم و ببینیم در روزهای آینده چه اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر می‌شود.

منبع: Techcrunch

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253517/toyota-confirms-another-years-long-data-leak-this-time-exposing-at-least-260000-car-owners/