اخیرا با سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها بین این کشور و چین افزایش یافته است و این موضوع احتمالا به ضرر اپل تمام خواهد شد.

اپل یکی از مشتریان اصلی شرکت تایوانی TSMC است و تولید تراشه‌های سری A ادل بر غهده این شرکت است. این تراشه‌ها بعد از تولید، به شرکت Pegatron در چین فرستاده می‌شود تا در شاهت گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گیرند.

در پی بالا گرفتن تنش بین تایولن و چین، دولت چین اعلام کرده است که ورود قطعات با نام «تایوان» به این کشور ممنوع است. بنابراین این قانون موجب خواهد شد تا برخی از تراشه‌های اپل که با مارک تایوان ساخت شده‌اند نتوانند پارد چین شوند و لذا تولید سری آیفون ۱۴ با مشکل مواجه خواهد شد. 

بدتر اینکه برخی مدیران TSMC نیز با پلوسی دیدار داشته‌اند و این موضوع باعث شدیدتر شدن جنگ اقتصادی بین چین و تایوان خواهد شد و در نتیجه اپل و سایر شرکت‌های آمریکایی ممکن است از اتفاق متضرر بشوند. 

اپل از شرکای تایوانی خود خواسته است که برچب «ساخت تایوان» را روی محصولاتشان حک نکنند. البته یک تحلیگر به نام مینگ چی کو گفته است که اپل می‌خواهد تولید برخی مدل‌های آیفون ۱۴ را از چین به هند انتقال دهد. 

در هر حال، به نظر می‌رسد اگر تنش‌های بین چین و تایوان شدیدتر شود، عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۴ با تاخیر مواجه خواهد شد. 

منبع: Gsmarena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229307/iphone-14-could-be-delayed-due-to-growing-china-taiwan-tension/