شرکت بوستون داینامیکس از نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی کرد. مدل جدید ربات انسان‌نمای اطلس با ویژگی کاملا الکتریکی برای انجام وظایف محوله در دنیای واقعی طراحی شده است.

بوستون داینامیکس، یکی از شرکت‌های پیشرو صنعت رباتیک و تجاری سازی از ربات انسان‌نمای خود که جایگزین ربات مشهور اطلس است، رونمایی کرد.

بوستون داینامیکس از بازنشستگی ربات هیدرولیک اطلس خبر داده است. این ربات در طول ۱۰ سال توسعه‌اش بارها با قابلیت‌های حرکتی چشمگیر و حرکت‌های انسان‌مانند خود زبانزد همه شده بود.

بوستون داینامیکس در پست وبلاگ خود اعلام کرد تمام داده‌های گردآوری شده و مورد استفاده در طول ۱۰ سال گذشته در ربات هیدرولیک اطلس اکنون در توسعه ربات کاملاً الکتریکی اطلس بکار گرفته شده است. این ربات جدید برای انجام وظایف محوله در دنیای واقعی طراحی شده است.

نسخه جدید اطلس قوی‌تر، ماهرانه‌تر، چابک‌تر است و حرکات آن به گونه‌ای طراحی شده است وظایف محوله را به کارآمدترین شکل ممکن انجام می‌دهد. طراحی این مدل از ربات متفاوت از نسل قبلی اطلس است. در حالیکه ربات قبلی بر اساس تکرار دامنه حرکتی انسان ساخته شده بود.

نسل جدید اطلس دارای قابلیت‌های حرکتی فراتر از حرکات انسان می‌باشد. در ویدیوی بالا حرکات بسیار چشمگیر و در عین حال نگران‌کننده ربات انسان‌نمای اطلس را می‌توانید مشاهده کنید.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282649/boston-dynamics-unveils-its-next-gen-humanoid-robot-in-a-very-disturbing-way/