ربات هوش مصنوعی دوپا P1 محصول شرکت چینی LimX Dynamics دوره آموزش‌ تقویتی خود را با موفقیت در زمین‌های جنگلی کوهستانی سپری کرد.

شرکت چینی LimX Dynamics به تازگی از پیشرفت‌های ربات دوپا جدید P1 خود رونمایی کرد. توانایی این ربات مجهز به هوش مصنوعی در راه رفتن در مناطق جنگلی کوهستانی با موفقیت بررسی شد و همچنین در برابر برخورد یک تکه چوب عظیم از خود مقاومت نشان داد.

ربات دوپا جدید P1 از آموزش تقویتی برای واکنش به دنیای واقعی استفاده می‌کند، به طوری که در پایگاه داده بخش گذشته این ربات پر است از اشیاء متحرک، محیط جنگلی با برگ، چوب و خاک. این اقدام دست LimX Dynamics را برای آمورش الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود بازتر می‌گذارد.

هنگام راه رفتن این ربات هوش مصنوعی گرد و غبار به هوا بلند می‌شود، بر روی دسته‌های بزرگ برگ قدم می‌گذارد و بدون اینکه زمین بخورد از آن خارج می‌شود.

یک اپراتور انسانی نیز در آن صحنه حضور دارد و ربات را هل می‌دهد ولی ربات نمی‌افتد. جالب‌تر اینکه با یک تکه چوب نسبتاً بزرگ و سنگین به این ربات دوپا ضربه می‌زند ولی باز هم زمین نمی‌خورد. شرکت LimX Dynamics این آزمایش را در رشته کوه Tanglang در شانگهای چین انجام داد، هدف از انتخاب این مکان آگاهی و آشنایی مداوم ربات P1 با زمین‌های ناهموار و محیط اطراف بود، تا این محیط وارد الگوریتم هوش مصنوعی خود شوند تا بتواند از طریق آمورش تقویتی به آن واکنش نشان دهد.

LinX Dynamics ربات P1 خود را ربات دوپای نقطه‌ای نوآورانه و در نقش پلتفرم مهم برای توسعه سیستماتیک و آزمایش مدولار یادگیری تقویتی می‌نامد. از این ربات هوش مصنوعی برای پیشبرد تحقیق و تکرار توانایی‌های حرکتی دوپا نیز استفاده می‌شود. آرمایش موفقیت آمیز P1 در تسخیر زمین‌های جنگلی نشان دهنده تحقیق و توسعه سیستماتیک LimX Dynamics در یادگیری تقویتی است.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/279430/chinas-ai-robot/