تلگرام قبلا گفته بود که که روی قابلیت جدید استوری کار می‌کند و حالا آن را عرضه کرده است. پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، با اعلام این خبر گفته است که کاربران اکنون می توانند استوری‌های خود را در تلگرام به اشتراک بگذارند. البته این قابلیت فقط برای کاربران نسخه پریمیوم قابل دسترس است.

کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهایی که می‌خواهند بعد از مدتی ناپدید شوند را به اشتراک بگذارند. البته تلگرام سعی کرده بهتر از رقبای خود عمل کند و کاربران می‌توانند انتخاب کنند استوری‌شان بعد از ۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت ناپدید شود. در حالیکه در اکثر اپلیکیشن‌ها استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند.

در ضمن کاربران تلگرام می توانند لیست‌هایی با مخاطبین مختلف برای هر کدام از استوری‌ها خود درست کنند. بنابراین شما می‌توانید یک استوری را فقط با بهترین دوستان خود و یک استوری را فقط با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

هرچند همه کاربران می‌توانند استوری‌های تلگرام را مشاهده کنند، اما فقط کاربران نسخه پریمیوم می‌توانند استوری منتشر کنند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت آیا برای سایر کاربران نیز عرضه خواهد شد یا نه، اما به نظر می‌رسد این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

دوروف گفته که تیم تلگرام در ابتدا مخالف ایده استوری بود، اما این قابلیت بیشترین درخواست‌ از سوی کاربران داشت. برای دسترسی به قابلیت جدید استوری، باید آخرین نسخه اپلیکیشن تلگرام را دانلود کناید. هزینه اشتراک نسخه پرسیموم آن ۴.۹۹ دلار در ماه است. البته اگر از طریق وب مشترک آن شوید، مشمول تخفیف خواهید شد.

منبع: ۹to5mac

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/256684/telegram-begins-rolling-out-stories-but-only-for-premium-subscribers/