آئودی آماده است تا با ابرخودروی برقی R8 بار دیگر با شرکت‌های دیگر به رقابت بپردازد. الیور هافمن (Oliver Hoffmann)، رئیس بخش توسعه‌ی فنی آئودی، اخیراً به در دست ساخت بودن نسل سوم خودروی R8 اشاره کرده بود. این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم جدید SSP شرکت فولکس‌واگن طراحی می‌شود.

مطالب مرتبط:

آئودی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ تولید خودروهای درون‌سوز را متوقف و از سال ۲۰۲۶ تنها خودروهای تمام‌برقی را به بازار عرضه کند. قرار است پلتفرم SSP نقش مهمی را در برنامه‌های آئودی ایفا کند و همچنین ۸۰ درصد خودروهای برقی فولکس‌واگن نیز بر پایه‌ی آن تولید شود. در حال حاضر هنوز مشخصات فنی R8 در دسترس نیست اما هافمن تایید کرده که مراحل ساخت این خودرو آغاز شده است.

کمپانی خودروسازی آلمانی پیش از عرضه‌ی R8 ابتدا قصد دارد خودروی Q6 E-Tron را در سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار کند. این خودرو از پلتفرمی به نام PPE بهره خواهد برد که با همکاری پورشه توسعه یافته است. پورشه نیز، که همانند آئودی یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن است، ابرخودروی شاسی بلند برقی K1 را در دست ساخت دارد که قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۳۰ میلادی به بازار عرضه شود.

با توجه به تلاش اخیر شرکت‌های بزرگ برای ساخت ابرخودروهای برقی، به‌نظر می‌رسد که آئودی R8 تنها یک خودروی دیگر نبوده و نشانه‌ای از حرکت بازار به سمت خودروهای تمام‌برقی است. انتظار می‌رود که این محصول به پرچمدار خودروهای تمام‌برقی شرکت آئودی تبدیل شود.

منبع: Gizmochina

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/262428/audi-electric-r8-supercar-incredible-photos/