تسلا یکی از مدیران واحد چین خود به نام Tom Zhu را به عنوان نفر دوم اجرایی این شرکت بعد از ایلان ماسک انتخاب کرده است.  ‌

گزارش‌ها حاکی از آن است که تسلا به‌تازگی تغییراتی در مدیریت خود ایجاد کرده است و Tom Zhu را به عنوان نایب رییس این شرکت و رییس تولید و فروش تسلا در اروپا و آمریکای شمالی کرده است. طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است آقای Zhu حالا تبدیل به نفر دوم تسلا بعد از ماسک شده است و از آنجائیکه ماسک معمولا به کارهای اجرایی نمی‌رسد می‌توان گفت که Zhu اکنون همه‌کاره تسلا شده است. 

آقای Zhu قبلا نقش بسیار پررنگی در افزایش تولیدات کارخانه‌های گیگافکتوری تگزاس و فرمونت تسلا داشته است و در اروپا نیز تلاش زیادی در افزایش فروش خودروهای تسلا داشته است و حالا به پاس خدماتش مسئولیت‌های بیشتری یافته است. او ضمنا نایب‌رئیس ماسک در واحد چین نیز باقی خواهد ماند. 

در واقع اگر از دید سازمانی بخواهیم ‌نگاه کنیم Zhu بعد از ماسک قدرتمندترین فرد تسلا است و به نظر می‌زشد که تسلا به دنبال استفاده از تجربیات او در چین، برای افزایش تولیدات سایر کارخانه‌های گیگافکتوری خودش است. تسلا ظاهرا قصد دارد یک کارخانه گیگافکتوری دیگر در مکزیک بسازد تا جا پای خود را در آمریکای شمالی محکم‌تر کند‌ 

اخیرا شرکت چینی BYD توانسته بود با پشت سر گذاشتن تسلا تبدیل به بزرگترین خودروساز الکتریکی شود و حالا به نظر می‌رسد که تسلا متوجه تهدید این شرکت چینی برای سهم بازار خود شده است و سعی دارد با انتخاب Zhu به عنوان نفر دوم خود تولیدات خودش را در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم رقابت این دو شرکت به کجا ختم ‌می‌شود.

منبع: Notebookchek



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/243325/tesla-has-a-new-second-in-command-after-elon-musk/