اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا (DMV) از تسلا به خاطر تبلیغ سیستم خودران خودش که FSD نام دارد و هنوز در مرحله آزمایشی است انتقاد کرده است. این اداره چندین شکایت نیز علیه تسلا ثبت کرده است. 

به گفته این اداره، تسلا با رفتارهای فریبکارانه اقدام به تبلیغ سیستم خودران خودش کرده است و در این تبلیغات درباره  قابلیت‌های سیستم خودران خود حرف‌های گمراه‌کننده زده است. این اداره با ثبت شکایتی در دادگاه کالیفرنیا همه موارد فوق به اطلاع قاضی دادگاه رسانده است. 

تسلا در تبلیغات خود گفته است که رانندگان با استفاده از سیستم خودران این شرکت که هم‌اکنون در مرحله آزمایشی است دیگری نیازی به انجام کار اضافی نخواهد داشت و فقط کافی است که توی خودرو بنشینند و به سیستم خودران بگویند که کجا برود. اگر هم چیزی به این سیستم نگویید، خودش با بررسی تقویم شما، خودرو را به مکان از قبل تعیین شده هدایت خواهد کرد.

تسلا تاکنون جزییات زیادی درباره نحوه کار این سیستم ارائه نکرده است و کسانی که قصد استفادهذاز این سیستم را دارند باید ۱۲ هزار دلار بابت آن بپردازند. تسلا ادعا کرده است که سیستم خودران FSD برای انجام مسافرت‌های طولانی و کوتاه داخل شهری هیچ‌ مشکلی نخواهد داشت، اما رانندگان حتما باید حوا‌شان به محیط اطراف‌شان باشد تا در صورت بروز هر مشکلی کنترل خودرو را در اختیار بگیرند‌.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش تسلا نسبت به شکایت اداره وسایل نقلیه کالیفرنیا چه خواهد بود. 

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229424/tesla-is-accused-of-lying-about-the-autopilot-performance/