اپل سرانجام تراشه‌های M2 پرو و‌ M2 مکس را با قابلیت‌های پیشرفته معرفی کرد. اپل در این پردازنده‌ها به جای ۱۰ هسته از ۱۲ هسته پرداشی استفاده کرده که عملکردی بهتری را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد اما واقعیت این است که هسته‌های اضافه شده‌ی آن‌ها از نوع عملکردی نیستند بلکه از نوع کم مصرف هستند. 

اپل دیروز مک بوک‌ پروهای جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی خود را با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس معرفی کرد. این تراسه‌ها دارای ۸ هسته عملکردی (پرقدرت) و چهار هسته کم‌مصرف هستند. اگر این تراشه‌ها را با مدل‌های M1 پرو و M1 مکس که در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند مقایسه کنیم می‌بینیم که مدل‌های قبلیتیز ذارای ۸ هسته عملکردی بودند و فقط دو هسته کم‌مصرف داشتند. بنابراین اپل در عمل هیچ بهبودی در عملکرد تراشه‌های جدید خود ایجاد نکرده است و فقط سعی کرده است تا مصرف انرژی آن‌ها را کاهش دهد. 

اپل حتی در جریان معرفی مک بوک‌ پروهای جدید خود تمرکزش را روی مصرف باتری آن‌ها گذاشته بود و اشاره‌های به عملکرد آن‌ها در مقایسه با مدل‌های قبلی نکرد. این نشان می‌دهد که اپل امسال برنامه‌ای برای بهبود عملکرد پردازنده‌های خود نداشت. این اتفاق در مورد تراشه A16 بایونیک نیز افتاده بود و اپل صرفا روی بهبود مصرف انرژی آن تمرکز کرد‌. 

نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که تراشه M2 مکس فقط ۲۰ درصد در بخش عملکرد چندهسته‌ای سریع‌تر از M1 مکس است. این در حالیست که اپل گفته است مک بوک پرو‌ جدیدش با همین تراشه M2 مکس قادر است با یکبار شارژ تا ۲۲ ساعت دوام بیاورد. این مدت‌زمان طولانی، واقعا بی‌نظیر است و هیچ لپ تاپ ویندوزی چنین توانایی را ندارد. 

به هر حال، انچه مهم است نظر مشتریان است و باید ببینیم که بازخورد آن‌ها از تراشه‌های جدید اپل چیست. انتظار می‌رود که اپل در تراشه‌های آینده M3 پرو و M3 مکس تمرکز خود را روی افزایش عملکرد بگذارد.

منبع: Wccftech



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/244754/m2-pro-m2-max-feature-no-additional-performance-cores-which-may-result-in-lower-multi-core-benefits/