با فرارسیدن سال نو میلادی وقت آن فرا رسیده تا جمع بندی‌های سرگرم کننده ای از محصولات و برنامه‌های منتشر شده در سال گذشته داشته باشیم. برنامه های اندروید سال 2022 در طیف گسترده‌ای از دسته بندی‌ها عرضه شدند، که اگرچه برخی از آنها باب طبع کاربران نبودند، اما در سمتی دیگر، برنامه‌هایی با نوآوری‌های جدید پا به عرصه گذاشتند تا در کنار ارائه خدمات به کاربران در گوگل پلی بدرخشند.

ما از بین 200 برنامه، 10 برنامه را به عنوان بهترین برنامه‌های منتشر شده در سال 2022 انتخاب کردیم که از لحاظ خلاقیت و نوآوری یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر هستند.


AetherSX2

AetherSX2 نام ایمولاتور پلی استیشن 2 است که نسخه آزمایشی آن در سال 2021 عرضه شد و در نهایت نسخه رسمی و کامل آن در سال 2022 به دست کاربران رسید.

این برنامه رایگان از جنبه‌های مختلفی عالی است. AetherSX2 اولین ایمولاتور پلی استیشن 2 برای اندروید است که نسبت به سایر ایمولاتورها به شکل روان و مناسب کار می‌کند. از برخی قابلیت‌های این ایمولاتور می‌توان به قابلیت ذخیره فعالیت‌های کاربر در بازی و پشتیبانی از سخت افزار‌های مربوطه مانند دسته بازی اشاره کرد.

به علاوه، این ایمولاتور می‌تواند بازی‌ها را به رزولوشن 1080 آپ اسکیل کند و در کنار این مورد، تنظیمات برای هر بازی، تغییر نسبت ابعاد صفحه و پچ برای هر بازی نیز در نظر گرفته شده است.

برای استفاده از این ایمولاتور به فایل بایوس پلی استیشن 2 نیاز خواهید داشت که توسعه دهندگان برنامه به دلایل مشخصی آنرا در برنامه فراهم نکرده اند. جدا از این مورد، AetherSX2 به خوبی روی تلفن های هوشمند بالا رده و پرچمدار کار می‌کند.

توسعه دهنده به این موضوع اشاره کرد که گرافیک‌های Mali، Power Vr و Adreno توانایی اجرا این ایمولاتور را ندارند. در کل، AetherSX2 ایمولاتور کاربردی و مناسبی برای پلی استیشن 2 است که در حال حاضر برای سیستم عامل اندروید توسعه یافته و می‌توانید بازی‌های نوستالژیک خود را روی تلفن همراه اجرا کنید.


برنامه های اندروید: Console Launcher

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال 2022

کنسول لانچر یک نوع لانچر بازی برای علاقمندان بازی‌های موبایل است که ظاهر رابط کاربری تلفن همراه شما را مانند نینتندو سوییچ و رابط کاربری Switch UI می‌کند. با نصب این لانچر اندازه آیکون‌های بازی افزایش می‌یابند و قابلیت‌هایی مانند اسکرول و گشت و گذار در رابط کاربری از طریق دسته و جوی استیک نیز برای کاربران مهیا شده است.

ظاهر و عملکرد این لانچر از هر نظر روان و تمیز است و تجربه کاربری جالبی را به ارمغان می‌آورد. کنسول لانچر با قیمت 4.99 دلار و بدون پرداخت‌های درون برنامه در فروشگاه گوگل پلی به فروش می‌رسد.

برخی از نقاط ضعف این لانچر شامل مواردی مانند: کمبود قابلیت‌های شخصی سازی، عدم پشتیبانی از دسترسی ایده آل و راحتی با دسته اشاره کرد. اگرچه، کنسول لانچر موردی نیست که آنرا در استفاده‌های روزمره پیشنهاد کنیم، اما می‌تواند به عنوان یک ایمولاتور خاص شناخته شود که به لطف Kodi در زمینه چند رسانه‌ای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


Daily Diary

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال 2022

شاید برای بعضی از کاربران عجیب باشد، که برنامه دفترچه خاطرات در این فهرست قرار گرفته است، اما Daily Diary یکی از بهترین برنامه ها در این دسته بندی است که قابلیت‌های کاربردی بسیاری دارد و تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به قفل بایومتریک، اضافه کردن عکس به خاطرات، تقویم، یادآور برای روزهای مخصوص و تولد، رابط کاربری زیبا و دوست داشتنی و Mood Tracker اشاره کرد که از طریق آن می‌توانید احساسات و حالات خودتان را پیگیری کنید.

Daily Diary از سرویس اشتراک پشتیبانی می‌کند و هزینه آن بدون پرداخت‌های درون برنامه 2.99 دلار است. به علاوه، در صورت تغییر تلفن همراه، این برنامه از گوگل درایو برای پشتیبانی و بازگرداندن فعالیت‌های شما استفاده می‌کند.


برنامه های اندروید: DanceFitme

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال 2022

برنامه Dnace Fitme ترکیبی از برنامه فیتنس و رقص است و پس از ساخت اکانت و خرید اشتراک با طیف متنوعی از ویدیو‌ها مواجه می‍شوید که شما را در انجام رقص یاری می‌کنند و در مراحل بالاتر با موارد پیچیده‌تری روبرو می‌شوید.

ویدیوها و برنامه‌های فیتنس این اپلیکیشن به شما در رسیدن به اندام مناسب کمک می‌کند و قدم به قدم با شما همراه است. در کنار این موارد، Dance Fitme همچنین پیگیر فرایند پیشرفت شما نیز هست و اگر زمان بخصوصی برای انجام فعالیت‌های ورزشی تنظیم کرده اید و با سیستم اشتراک آن مشکلی ندارید، می‌توانید به سرعت شاهد روند تغییرات و پیشرفت خود باشید.

هزینه اشتراک ماهانه این برنامه نسبت به سایر برنامه‌ها که 9.99 دلار برای هر ماه است، مناسبتر است و با قیمت 7.99 دلار در هر ماه و 59.99 دلار در سال می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران باشد.


DeepL Translate

برنامه های اندروید
سال 2022

DeepL Translate یکی دیگر از مترجم‌های هوشمند اندروید است که از ۲۹ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و روش ترجمه آن شامل مواردی مختلفی است. می‌توانید کلمات و جملات خود را ترجمه کنید، از دوربین تلفن همراه خود برای عکس برداری استفاده کنید و حتی از طریق میکروفون برای ترجمه مستقیم بهره ببرید.

به لطف رابط کاربری ساده ولی کاربردی و قابلیت‌های متعدد، این برنامه به هیچ عنوان به عنوان مترجم ضعیف شناخته نمی‌شود.

اگرچه DeepL Translate همانند گوگل ترنسلیت و مایکروسافت ترنسلیت از بیش از 100 زبان پشتیبانی نمی‌کند، اما به یاد داشته باشید که این دو برنامه سال ها تحت توسعه قرار گرفته‌اند و رشد سریع DeepL Translate در یکسال و افزایش زبان‌های قابل ترجمه این برنامه به عدد 29 باعث شده تا در کانون توجه کاربران قرار بگیرد.

حین استفاده از این مترجم، با سرعت و دقت بالای آن مواجه شدیم و خوشحالیم که رقیب تازه‌ای در کنار مترجم گوگل و مایکروسافت دیده می‌شود.


Duolingo ABC

برنامه های اندروید

Duolingo ABC برای آموزش کودکان است و همانطور که در نام آن مشخص شده به آنها سواد یاد می‌دهد. روش تدریس Duolingo برای زبان همواره تاثیر گذار بوده و هست و از اینرو، با آموزش‌های کوتاه و در قالب داستان، 700 درس آموزشی در قالب خواندن را به کودکان آموزش می‌دهد.

از قابلیت‌های ویژه این برنامه می‌توان به پشتیبانی از حالت آفلاین، عدم نمایش تبلیغات و کلاس‌های مجزا برای دانش آموزان سال اولی اشاره کرد. در این بین، دانش آموزان بزرگتری که همچنان نمی‌توانند متون را به درستی بخوانند، می‌توانند از این برنامه بهره ببرند.

در بین تمامی برنامه‌های مختلف که روش تدریس یکسانی را ارائه می‌دهند، Duolingo با رویکرد جدید و تاثیر گذار کودکان شما را به فراگیری سواد جذب می‌کند.


برنامه های اندروید: Dream by WOMBO

بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال 2022

Dream by WOMBO انتخاب گوگل پلی به عنوان برنامه سال است و خلاقیت را از سمت هوش مصنوعی روایت می‌کند. تصاویر ساخته شده از این ابزار زیبا و تمیز هستند. برخی از مدلها به نوعی کلاسیک هستند و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و پس زمینه تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه عملکرد این برنامه همانند موتور جستجو است و برای دریافت تصاویر مورد نظر خود باید اسم یا عبارت مورد نظر خود را بنویسید. در هنگام مشاهده تصاویر خواهید فهمید که هوش مصنوعی این برنامه گاهی اوقات کلمات کلیدی را فراموش می‌کند. با این وجود، عملکرد این برنامه نسبت به سایر رقبای خود در گوگل پلی بهتر است و اگر علاقه وافری به آثار این هوش مصنوعی دارید، باید اشتراک 4.99 دلار برای یک ماه و 99.99 دلار برای خرید برنامه پرداخت کنید.


Symfonium

برنامه های اندروید
سال 2022

Symfonium موزیک پلیر مبتنی بر حافظه ابری است و به شما اجازه اتصال به Plex، Subsonic، Jellyfin،Emby، Kodi وسایر سرویس‌ها را می‌دهد. سپس Symfonium به موسیقی‌های موجود در رایانه شما متصل می‌شود و آنرا همانند سایر برنامه‌های موسیقی پخش می‌کند. این قابلیت باعث شده تا کاربران بتوانند به تمامی موسیقی‌های موجود در سایر پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند و لذت ببرند.

از قابلیت‌های جدید این برنامه می‌توان به دسته بندی موزیک‌ها، فیلترهای هوشمند، پلی لیست‌های هوشمند، پشتیبانی خودکار اندروید و پلی بک آفلاین، پشتیبانی از Lyrics و اکولایزر اشاره کرد که می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای کاربران را برطرف کند.


Dynamic Spot

برنامه های اندروید

اپل با اضافه کردن قابلیت جزیره پویا یا Dynamic Island خلاقیت کاربردی را به خرج داد و به کاربران نشان داد که حتی از کوچکترین بخش از صفحه نمایش نیز می‌توان برای کاربرد‌‌های روزانه استفاده کرد. در سمتی دیگر، توسعه دهندگان اندروید نیز بیکار ننشستند و برنامه Dynamic Spot را توسعه دادند که در کنار ناچ قطره‌ای تلفن همراه قرار می‌گیرد و برعکس سایر برنامه‌ها باگ ندارد.

همانند IOS می‌توانید نحوه پخش موسیقی را کنترل کنید، پیامک‌ها‌ و میزان درصد باتری را مشاهده کنید و حتی آنها را شخصی سازی کنید.


برنامه های اندروید: Second runner-up: Mastodon

برنامه های اندروید
سال 2022

Mastadon به شکل رسمی در آپریل 2022 آغاز به کار کرد و چند ماه بعد، زمانیکه ایلان ماسک توییتر را خرید، Mastadon در کانون توجهات کاربران قرار گرفت و این تاریخ عرضه باعث شد تا کاربران زیادی به Mastadon کوچ کنند و ایلان را تنها بگذارند.

کاربران می‌توانند از طریق این برنامه پست‌های خود را بسازند و فعالیت سایر کاربران را بررسی کنند. رابط کاربری ساده و زیبای این برنامه، تجربه بی نقصی را برای کاربران فراهم می‌کند که خالی از لطف نیست.

ممکن است حین دانلود برنامه با گزارش باگ از سمت کاربران مواجه شوید که تاریخ انتشار آنها مربوط به تاریخ ابتدای فرایند عرضه برنامه است.




اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/243955/10-best-android-apps-released-in-2022/