برنارد آرنو به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا حدود ۱۱.۲ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است و حالا او با اختلاف بسیار اندکی بالاتر از ایلان ماسک قرار دارد.

بلومبرگ گزارش داده است که ثروت آرنو هم‌اکنون ۱۹۲ میلیارد دلار است که که فقط ۱۲ میلیارد دلار بیشتر از ثروت ۱۸۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک است. چند روز پیش این اختلاف ۲۱ میلیارد دلار بود که با از دست رفتن ۱۱.۲ میلیارد دلار از ثروت آرنو، کاهش یافته است.

وجود نگرانی درباره آینده اقتصاد جهانی باعث شده تا ارزش سهام LVMH که آرنو رئیس و مدیرعامل آن است کاهش چشمگیری پیدا کند و روز گذشته با کاهش ۵ درصدی به ۸۳۴.۴ یورو رسید. آرنو بخش عمده ثروت خود را از برند Dior دارد که ۴۱.۴ درصد از سهام کمپانی LVMH را در اختیار دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، آرنو در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. البته انتظار می‌رود ثروت او با بهتر شدن اقتصاد چین افزایش یابد و بعد از سه سال محدودیت‌های کرونایی در این کشور شاهد افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس باشیم.

در ماه آوریل امسال، شرکت LVMH تبدیل به اولین شرکت اروپایی شد که ارزش بازار آن از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. آرنو سومین فردی در جهان است که بعد از ایلان ماسک و جف بزوس، ارزش دارایی‌هایش به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک در آخرین رتبه‌بندی فوربس به رده دوم ثروتمندترین مرد جهان سقوط کرده بود و تا قبل از انتشار این لیست، ثروتمندترین مرد جهان بود. اکثر ثروت ماسک به‌خاطر سهام تسلا است که  ارزش آن در طول دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافته بود. با این حال، ارزش سهام تسلا در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ درصد سقوط کرد و از طرفی هم خرید توییتر توسط ماسک باعث شد تا او بخش بزرگی از سهام تسلا را بفروشد. 

فوربس در گزارش خود گفته بود که سرمایه‌گذاران تسلا اعتماد خود را به تسلا از دست داده‌اند چراکه ایلان ماسک بعد از خرید توییتر، توجه خودش را از این شرکت خودروسازی برداشته و روی توییتر گذاشته است و‌ همین موضوع باعث نگرانی سهامداران تسلا شده است. 

در هر حال باید منتشر بمانیم و ببینیم آیا ایلان ماسک مجددا می‌توان در صدر لیست ثروتمندترین مردان جهان بایستد یا نه.

منبع: Businessinsider

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252931/bernard-arnaults-wealth-drops-by-11-billion/