گوگل سیاست جدیدی برای اکانت‌های غیرفعال اتخاذ کرده است و در اگر کاربری از اکانت خود برای جستجوی وب به تعداد حداقل یکبار در دو سال استفاده نکند پاک خواهد شد.

گوگل در توجیه این تصمیم خود گفته است که کسانی که به مدت دو سال از اکانت خود استفاده نکرده‌اند احتمالا قابلیت تائید دو مرحله‌ای را فعال نکرده‌اند یا اینکه پسورد خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند. بنابراین اکانت‌ها در معرض خطر است و ممکن است توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

طبق برآورد گوگل، احتمال اینکه اکانت‌های قدیمی از روش تائید دو مرحله‌ای استفاده کنند حدوداً ۱۰ برابر کمتر از اکانت‌های فعال است و به این به معنای آن است که اکانت‌ها قدیمی که فعالیتی در طول دو سال گذشته نداشته‌اند بسیار آسیب‌پذیر هستند.

این سیاست درباره همه محصولات گوگل اعمال خواهد شد و فقط شامل اکانت‌های شخصی می‌شوند. در مقابل، اکانت‌های بیزینسی و موسسات آموزشی پاک نخواهند شد. همچنین کاربرانی که عکس‌ها خود را در گوگل کلود آپلود کرده‌اند باید مراقب باشند که اگر به اکانت خود سر نزده‌اند ممکن است اکانت‌شان برای همیشه پاک شود.

البته گوگل مواردی را به عنوان اکانت فعال در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خواندن یا ارسال ایمیل
  • استفاده از گوگل درایو
  • تماشای ویدیوی یوتیوب
  • دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی استور
  • استفاده از گوگل سرچ
  • استفاده از Sign in with Google برای وارد شدن به اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های شخص‌ثالث

گوگل این سیاست را ابتدا از اکانت‌هایی سروع خواهد کرد که هرچند ایجاد شده‌اند اما هرگز از آن‌ها استفاده نشده است. بقیه اکانت‌های غیرفعال از دسامبر ۲۰۲۳ حذف خواهند شد. البته قبل از آن چندین نوتیفیکیشن هشدار به آن‌ها ارسال خواهد شد.

منبع: Theregister

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252653/search-the-web-at-least-once-every-two-years-or-risk-losing-your-google-account/