با رشد پلتفرم‌های هوش مصنوعی و افزایش محبوبیت آن‌ها در اینترنت، بحث‌های زیادی درباره آن‌ها شکل گرفته است و یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که درباره این فناوری وجود دارد این است که چت بات هوش مصنوعی می‌تواند هر چیزی را به همان سرعت انسان‌ها بنویسد و می‌تواند کارهای نوشتاری متنوعی را تولید کند. برای مثال، دانش آموزان می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی انشاهای خودشان را بدون هیچ زحمتی تولید کنند و به معلم ارائه دهند.

حالا یک افزونه گوگل کروم قابلیتی را ارائه کرده است که ‌می‌تواند به دانش‌ آموزان کمک کند ثابت کنند که انشایشان را خودشان نوشته‌اند و هوش مصنوعی هیچ نقشی در آن نداشته است. این افزونه Draftback نام دارد که در فوریه ۲۰۲۲ عرضه شده است و کاربرد آن به این صورت است که می‌تواند تایملاین خلاقانه نویسنده از زمان شروع نوشتن یک متن تا پایان آن را ارائه کند و نشان دهد که هیچ کمک هوش مصنوعی در این کار دخیل نبوده است. به این ترتیب اگر شما هم جرو کسانی هستید که می‌خواهید ثابت کنید یک متن را خودتان نوشته‌اید می‌توانید از Draftback استفاده کنید.

این افزونه برای گوگل کروم ارائه شده است و دانلود آن از طریق کروم وب استور کاملا رایگان است. این برنامه بعد از نصب شدن، یک دکمه به بالای رابط کاربری گوگل داک اضافه می‌کند که کا تاریخچه نوشتاری شما در یک متن را ردیابی و ثبت می‌کند. جیمز سومرز، خالق و برنامه‌نویس این افزونه گفته است که «استفاده از این افزونه درست مثل آن است که شما در زمان به عقب برگردید و از بالا به آنچه در حال نوشتن آن هستید نگاه کنید.»

زمانی که شما روی دکمه Draftback کلیک می‌کنید یک پنجره ثانویه باز می‌شود که تایملاین سند را نمایش می‌دهد. زمانی که روی Play فشار می‌دهید می‌توانید همه پروسه نوشتاری خود را درست مثل یک فیلم تماشا کنید. شما حتی می‌توانید آن را با سرعت بیشتری تماشا کنید. این تایملاین همچنین به شما نشان خواهد داد که کار نوشتن را دقیقا چه زمانی شروع کردید و کل پروسه چقدر طول کشیده است.

افزونه Draftback علاوه بر تایملاین یک خلاصه داده نیز ارائه می‌کند که شامل یک گراف می‌شود. اگر یک متن تولیدشده توسط هوش مصنوعی در داخل سند کپی پیست شود، تایملاین Draftback نشان خواهد که کل آن متن به‌یکباره ظاهر شده است. اگر تایملاین آن را نشان ندهد به معنای آن است که دانش آموز همه انشا را خودش نوشته است.

سومرز برای کسانی که نگران حریم خصوصی خود هستند اطمینان داده است که داده‌های Draftback کاملا به‌صورت لوکال ذخیره می‌شوند و روی هیچ سرور خارجی ذخیره نخواهند شد. با این حال، اگر شما خواستید می‌توانید بخشی از فیلم تایملاین خود را در جاهای دیگر وب جاسازی کنید، اما به‌غیر از این مورد، همه اطلاعات Draftback شما فقط در اختیار خودتان خواهد بود.

منبع: Slashgear

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253297/chrome-extension-students-prove-ai-didnt-write-essays/