در طی روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر تاخیر در عرضه‌ی تراشه‌های نسل 14 اینتل میتیور لیک (Meteor Lake) منتشر شد و هرچند که اینتل چنین موضوعی را تکذیب کرده است اما حالا OneRaichu، افشاگری که سابقه‌ی بسیار خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات اینتل دارد، اعلام کرده است که این سری از تراشه‌‌های اینتل از فرآیند تولید 3 نانومتری شرکت TSMC بهره نخواهند برد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های دیجی تایمز (DigiTimes) و ترندفورس (TrendForce)، تراشه‌ی گرافیکی سری میتیور لیک عامل اصلی تاخیر در عرضه‌‌ی این پردازندهاست. گفته می‌شد این تراشه‌، که وظیفه‌ی تولید آن بر عهده‌ی TSMC است، از 192 واحد اجرایی بهره خواهد برد اما حالا گزارش davidbepo این موضوع را تکذیب کرده است.

به‌گفته‌ی این افشاگر، تراشه‌ی گرافیکی سری میتیور لیک از فرآیند 3 نانومتری TSMC بهره نخواهد برد و تعداد واحدهای اجرایی آن نیز 128 عدد خواهد بود. گفته می‌شود که اینتل قصد دارد تا از این فرآیند در تراشه‌های نسل 15 ارو لیک (Arrow Lake) و نسل 16 لونار لیک (Lunar Lake) استفاده کند. انتظار می‌رود که تراشه‌های یادشده از معماری گرافیکی Battlemage (Xe2) یا Celestial (Xe3) بهره ببرند.

منبع: Wccftech



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229324/intel-meteor-lake-to-drop-tsmc-3nm/