در حالیکه پروسه خرید تویتر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به مشکل برخورد کرده است، توییتر با ثبت شکایت علیه ماسک قصد دارد او را از راه قانونی مجبور به خرید توییتر کند. 

ماسک ادعا کرده است که تعداد اکانت‌های فیک توییتر بیش از ۵ درصد است و مقامات این شرکت اسناد کافی در رد این موضوع ارائه نکرده‌اند. به عقیده ماسک، حداقل ۱۰ درصد از کل اکانت‌های توییتر فیک و ‌جعلی است و داده‌های شرکت شخص ثالث از جمله ابزار Botometer دانشگاه ایندیانا آمریکا این موضوع را تایید می‌کند. 

حالا دادگاه رسیدگی به شکایت توییتر علیه ماسک قرار است ماه آینده برگزار شود و هر دو طرف ماجرا قصد دارند تا آن موقع اسناد کافی برای اثبات ادعای خود جمع‌آوری کنند. وکلای ماسک اسنادی را به دادگاه اقدام کرده‌اند که نشان می‌دهمد توییتر با ارائه آمار غلط از تعداد اکانت‌های واقعی خود باعث فریب سرمایه‌گذاران شده است. از طرف دیگر توییتر می‌گوید که رفتار ماسک باعث افت ارزش بازار این شرکت شده است و سهامداران از این بابت متضرر شده‌اند. 

در همین راستا، رویترز گزارش داده است که ماسک گفته است اگر توییتر نحوه تعیین اکانت‌ها فیک خود را آشکار کند و نشان دهد که از ۱۰۰ اکانت رندوم همه آن‌ها واقعی هستند حاضر است که این شرکت را بخرد. اما اکر معلوم شود که همه چیز غلط بوده است دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد. 

ماسک همچنین معتقد است که توییتر در اسناد خود تعداد کاربران پولی‌اش را بسیار بیشتر از مقدار واقعی آن‌عا اعلام کرده است در حالیکه اصلا اینطور نیست و توییتر درباره این موضوع نیز لاپوشانی کرده است. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم دعوای دو طرف درنهایت به کجا ختم‌ خواهد شد و ‌کدامیک برنده این میدان خواهد شد.

منبع: PhoneArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229333/musk-still-willing-to-buy-twitter-under-this-one-condition/