ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس پیش‌بینی کرده است که تست بعدی راکت استارشیپ ظرف دو ماه آینده انجام خواهد شد. اسپیس ایکس به‌تازگی ویدیوی از پرتاب آزمایشی این راکت منتشر کرده است که دید بهتری از مراحل مختلف پرتاب آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

استارشیپ بزرگترین راکت دنیاست و سایز آن بقدری بزرگ است که می‌تواند همه لوازم موردنیاز جهت سفر به مریخ را حمل کند. این راکت همچنین تبدیل به اولین راکتی خواهد شد که انسان‌ها را در کره ماه از طریق استیج دوم خود که بخشی از ماه‌نشین Human Landing System ناسا خواهد بود فرود خواهد آورد.

همانطور که در ویدیو مشاهده می‌شود، راکت استارشیپ بعد از پرتاب شدن به فضا، ابری از گردوغبار را بر جای می‌گذارد و در حالیکه همه توجهات به سمت حرکت راکت به طرف آسمان است، مشاهده می‌شود که یک آسیب‌دیدگی کاملا مشخص بر جای می‌ماند. ویدیوی مربوط به لانچ‌پد استارشیب، یک حفره بسیار بزرگ را در زیر راکت نشان می‌دهد که نتیجه مسقیم عدم استفاده از سیستم انحراف شعله پرتاب است. لازم به ذکر است که ۳۳ موتور استارشیپ در مجموع نیرویی برابر ۱۶.۷ میلیون پوند تولید می‌کنند.

وسعت آسیب‌دیدگی و تکه‌های بتن که از پد پرتاب راکت جدا شده‌اند این گمانه‌زنی را در ما ایجاد می‌کند که احتمالا اسپیس ایکس مدت‌زمان قابل‌توجهی را برای بازسازی آن اختصاص خواهد داد. با این حال، ماسک گفته است که تلاش بعدی اسپیس ایکس در عرض چند ماه آینده انجام خواهد شد. او گفته است که با توجه تایملاین فعلی، اسپیس ایکس تقریبا یک ماه برای تعمیر لانچ‌پد اختصاص خواهد دهد و سپس یک ماه برای تست راکت روی لانچ‌پد و بعد از آن، اقدام به تست پرتاب آن به فضا خواهد کرد.

ماسک قبل از تست اول استارشیب نیز اظهارات مشابهی کرده بود. با این حال، در مورد تست دوم این راکت به نظر می‌رسد که بیل نلسون رئیس ناسا تاریخ دقیق‌تری را به دست داده و گفته است که تست بعدی آن در اواخر ماه ژوئن انجام خواهد شد.

البته این تاریخ ممکن است بهترین سناریوی ممکن برای تست دوم استارشیپ باشد و اگر پروسه ترمیم لانچ‌پد به‌کندی پیش برود این تاریخ ممکن است تا اواخر ماه جولای طول بکشد.

منبع: Wccftech

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253160/elon-musk-shares-starship-flight-test-2-timeline/