اگر شما جزو کسانی هستید که زمان کافی برای مدیرین یک شغل را ندارید، جالب است بدانید که ایلان ماسک در سه شرکت مطرح مسئولیت مدیرعاملی را بر عهده دارد و همین موضوع باعث شده تا روزهای او طولانی و پیچیده شوند.

ماسک در حال حاضر مدیرعامل شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و توییتر است و حالا در مصاحبه با وال استریت ژورنال توضیحاتی درباره برنامه‌ شلوغ کاری خود در طول یک روز داده است. ماسک گفته است که روزهایش بسیار طولانی و پیچیده سپری می‌شوند و او هر بار مجبور است که از یک موضوع به یک موضوع دیگر سوئیچ کند. به نظر او، این سوئیچ کردن‌های مداوم بسیار خسته‌کننده هستند.

با این حال، ماسک به‌طور منظم در توییتر پست‌هایی منتشر می‌کند و بیش از ۱۴۱ میلیون فالوور در این شبکه اجتماعی دارد. ماسک در ادامه گفته است که او همه تلاش خودش را می‌کند تا برنامه روزانه‌اش را مدیریت کند و سعی می‌کند تا در هر روز تمرکز خود را روی یکی از شرکت‌هایش بگذارد.

البته او گفته است که همیشه نمی‌تواند این کار را انجام دهد و ممکن است روزی را که اختصاص به تسلا داشته با کارهای توییتر به پایان ببرد و به همین خاطر مجبور است که فردا بخشی از زمان خود را به تسلا و بخشی را به توییتر اختصاص بدهد. این اتفاق ممکن است برای روز اسپیس ایکس نیز اتفاق بیفتد.

ماسک می‌گوید که نقش‌های او تاحدودی در هم تنیده شده‌اند و مدیریت زمان برای او بسیار دشوار است. او گفته که یک دستیار نیمه‌وقت برای کمک به مدیریت برنامه‌هایش دارد و اکثرا تا ۲ صبح بیدار است .

البته ماسک خودش انتخاب کرده که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس باقی بماند اما در مورد توییتر تصمیم گرفته که یک نفر دیگر را جایگزین خودش بکند. این شخص که چند روز پیش به مدیرعاملی توییتر منصوب شد لیندا یاکارینو نام دارد و شاید این تصمیم ماسک باعث شود او چند ساعت خالی در طول روز پیدا کند.

ماسک در زمان‌هایی که کارهای اجرایی سه شرکت فوق را انجام نمی‌دهد مشغول فکر کردن به شرکت‌های جدید خود مثل Boring Company است که در سال ۲۰۱۶ برای ایجاد سیستم حمل‌ونقل پرسرعت زیرزمینی تاسیس شد. شرکت نورالینک هم یکی دیگر از شرکت‌های ماسک است که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و هدف آن توسعه چیپ‌های کامپیوتری برای استفاده در داخل مغر انسان‌ها است.

بد نیست بدانید که ماسک یکی از هم‌بنیان‌گذاران شرکت OpenAI نیز است که توانسته در ماه‌های اخیر چت‌بات محبوب ChatGPT را ارائه کند. البته ماسک چند سالی است که از این شرکت جدا شده است و به همین‌خاطر قصد دارد که یک کسب وکار جدید در زمینه هوش مصنوعی راه‌اندازی کند.

منبع: DigitalTrends

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252973/elon-musk-throws-some-light-on-his-very-busy-schedule/