هرچند که ایلان ماسک با ثروت حدود 250 میلیلارد دلار در حال حاضر ثروتمندترین شخص در جهان است اما بخش بزرگی از دارایی او وابسته به سهام شرکت تسلا می‌باشد. اسناد جدید کمیسیون بورس و ارواق بهادار آمریکا نشان می‌دهند که ماسک در تاریخ 5 تا 9 آگوست (14 تا 18 مرداد) بخشی از سهام این شرکت به ارزش 6.9 میلیارد دلار را به‌فروش رسانده است.

مدیر عامل تسلا در اواخر ماه آپریل اعلام کرد که دیگر قصد فروش سهام این شرکت را ندارد چرا که او در اوایل همین ماه 8.4 میلیارد دلار از سهام غول خودروسازی آمریکایی را برای خرید توییتر به‌ به‌فروش رسانده بود. با این وجود، او حالا در پاسخ به سویر مریت (Sawyer Merrit)، یکی از سهامداران تسلا، فروش مجدد بخشی از سهام این شرکت برای خرید احتمالی توییتر را تایید کرده است.

ایلان ماسک مدتی پیش برای خرید 44 میلیارد دلاری پلتفرم توییتر، مبلغ 7 میلیارد دلار را از افراد و شرکت‌های مختلفی از جمله لری الیسون (Larry Elison)، شرکت بایننس و صندوق ثروت ملی قطر دریافت کرده بود. با این وجود، مدیر عامل تسلا در اوایل ماه جولای از تصمیم خود برای خرید توییتر صرف نظر کرد چرا که به اعتقاد او، توییتر در خصوص آمار دقیق تعداد کاربران جعلی پلتفرم خود دروغ گفته است.

توییتر حالا قصد دارد تا ایلان ماسک را به خرید توییتر با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم (معادل 42.83 میلیارد دلار) و یا پرداخت جریمه‌ وادار کند. ماسک اخیراً اعلام کرده بود که در صورت اعلام رسمی روش شمارش تعداد کاربران جعلی توییتر، قرارداد خرید این پلتفرم را امضا کند. او همچنین پاراگ آگاروال (Parag Agarwal) را به یک مناظره‌ی عمومی در خصوص همین موضوع دعوت کرده بود اما ظاهراً مدیر عامل توییتر این دعوت را نادیده گرفته است.

منبع: TechSpot



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229616/elon-musk-sells-6-9-billion-tesla-share/