همان‌طور که احتمالاً شنیده‌اید، ایلان ماسک مدتی پیش قصد داشت تا توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کند اما در نهایت از این تصمیم خود صرف نظر کرد. حالا مدیر عامل تسلا از توییتر به جرم کلاه‌برداری شکایت کرده است. این در حالی است که توییتر نیز مدتی قبل از ایلان ماسک به جرم خروج از معامله‌ی انجام‌شده شکایت کرده بود.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک در این خصوص اعلام کرده است که توییتر آمار دقیق تعداد کاربران جعلی پلتفرم خود را در اختیار او قرار نداده و این کار کلاه‌برداری به حساب می‌آید. به‌گفته‌ی تیم حقوقی ماسک، تعداد کاربران جعلی توییتر بیش از 10 درصد است اما توییتر این آمار را اشتباه دانسته و اعلام کرده است که تعداد این کاربران کمتر از 5 درصد می‌باشد.

تیم حقوقی ماسک همچنین بر این باورند که توییتر در اعلام آمار کاربرانی که تبلیغات این پلتفرم را تماشا می‌کنند نیز مخفی‌کاری کرده است. بر اساس شکایت ثبت‌شده توسط مدیرعامل تسلا، تعداد 65 میلیون نفر از مجموع 229 میلیون کاربر روزانه‌ی توییتر در سه‌ماهه‌ی اول سال 2022 تبلیغات این پلتفرم را مشاهده نکرده‌اند.

وکلای ایلان ماسک برای دستیابی به این آمار از نرم‌افزار Botometer استفاده کرده‌اند که توسط دانشگاه ایندیانا طراحی شده است. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط این نرم‌افزار، تعداد حساب‌های جعلی توییتر بسیار بیشتر از آمار منتشرشده‌ی رسمی است. از این رو، ماسک ادعا می‌کند که توییتر برای گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران، آمار واقعی تعداد کاربران جعلی پلتفرم خود را فاش نکرده است. در طرف دیگر، توییتر نیز ادعا می‌کند که داده‌های Botometer قابل اعتماد نبوده چرا که این ابزار در گذشته حساب رسمی ایلان ماسک را به عنوان حساب جعلی شناسایی کرده بود.

منبع: PhoneArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229200/elon-musk-accuses-twitter-of-fraud/