اینتل ماه گذشته پردازنده گرافیکی Arc A380 را در چین عرضه کرد و حالا همه منتظر هستند تا اولین دستگاه‌های مجهز به آن روانه بازار جهانی شوند.

خبر خوش اینکه امروز ایسوس در وب‌سایت خود گزینه‌ای برای پیکره‌بندی برخی از لپ‌تاپ‌های خود با A380 ارائه کرده است.‌ یکی از این کامپیوترها ROG Strix GT15 G15 است که‌ ایسوس در تبلیغ آن گفته است عملکرد کارت گرافیکی این دستگاه بهتر از RTX 3080 انویدیا خواهد بود.

دستگاه بعدی ExpertCenter D7 Tower نام دارد که ایسوس در تبلیغ آن روی قابلیت‌های ویرایش ویدیو و رندرنینگ آن تاکید کرده است که با بهره‌گیری از کارت گرافیک A380 امکان‌پذیر شده‌اند.

بد نیست بدانید که‌ کارت گرافیکی A380 اینتل یک کارت میان‌رده است که از ۶ گیگابایت رم GDDR6 پشتیبانی می‌کند. طبق برخی بنچمارک‌ها، عملکرد آن بهتر از کارت‌های Nvidia GTX 1650 و AMD RX 6500 XT است و قیمت آن احتمالا بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود.

شرکت MSI هم کارت‌های گرافیکی Arc A380 و Arc A310 را در وب‌سایت خود لیست کرده است و در مورد دومی باید بگوییم که این کارت از ۴ گیگابایت رم GDDR6 پشتیبانی می‌کند و احتمالا ۱۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

در هر حال،باید منتظر بمانیم و ببینیم علاوه بر دو شرکت ایسوس و MSI چه شرکت‌های دیگری به سراغ کارت‌های گرافیکی آرک الکمیست اینتل می‌روند.

منبع: Techspot



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228687/asus-and-msi-start-offering-desktops-with-intel-arc-a380-and-a310-gpus/