وب‌سایت ۹۱Mobiles گزارش داده است که اپل در روز ۱۵ خردادماه (۵ ژوئن) یک رویداد ویژه در Apple Park برگزار خواهد کرد. اپل هنوز هیچ صحبتی درباره این رویداد نکرده است، اما برخی شایعات به ارتباط این رویداد با xrOS اشاره کرده‌اند. xrOS یکی سیستم عامل جدید است که قرار است در اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل استفاده شود. اپل حتی ممکن است این هدست را در رویداد مذکور معرفی کند و تحول بزرگی در بخش هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد کندو

طبق گزارش ۹۱Mobiles، اپل امسال در رویداد WWDC سیستم‌عامل‌های جدید iOS 17, iPadOS 17, macOS 14, tvOS 17 و watchOS 10 را معرفی خواهد کرد و احتمال معرفی یک مک بوک ایر جدید تیز در این رویداد وجود دارد. این لپ تاپ از یک نمایشگر بزرگتر ۱۵ اینچی بهره خواهد برد و حتی ممکن است در کنار آن شاهد رونمایی از یک مک پرو با پردازنده اختصاصی سری M اپل باشیم. اپل این رویداد را به‌صورت آنلاین از یوتیوب، اپل تی‌وی، اپل دات کام و وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل پخش خواهد کرد.

شایعات درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل چندین سال است که روی هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند و شایعاتی درباره عرضه آن در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. این هدست قابلیت‌های فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در یک‌جا جمع خواهد کرد و تجربه بسیار غنی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

گفته می‌شود این هدست از یک نمایشگر ۴K با نرخ نوسازی بالا و فناوری ردیابی چشم بهره خواهد برد. این هدست ظاهرا دارای یک طراحی شبیه به عینک اسکی خواهد بود و انرژی خود را از یک باتری خارجی تامین خواهد کرد. طبق شایعات، این هدست با اپلیکیشن‌ها موجود iPadOS کار خواهد کرد.

قیمت و زمان عرضه

هدست واقیعت ترکیبی اپل احتمالا در همین سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد رونمایی شود. برخی کارشناسان به قیمت حدود ۳ هزار دلار برای آن اشاره کرده‌اند، اما ظاهرا مهندسان اپل قصد دارد که از قطعات ارزان‌ترای در این هدست استفاده کنند که قیمت آن را پایین نگه دارند. شاید هم اپل بخواهد یک نسخه ارزان‌قیمت برای آن ارائه کند.

اپل  "اپل یک رویداد ویژه در روز ۱۵ خرداد برگزار می کند؛ چه انتظاری از این رویداد داریم؟"

چالش‌ها و تاخیرها

هدست واقعیت ترکیبی اپل تاکنون با تاخیرهای زیادی مواجه شده است و اپل قرار بود آن را در سال ۲۰۲۲ معرفی کند که این اتفاق نیفتاد. برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که پروسه ساخت این هدست با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مواجه شده است که این موضوع باعث اختلافات داخلی بین مدیران اپل شده است.

برخی منابع هنوز نسبت به معرفی این هدست در سال جاری اظهار تردید کرده‌اند و با این حال، به نظر می‌رید که اپل قصد ورود جدی به این حوزه را دارد هرچند که برخی از بازیگران اصلی این بازار در حال ترک آن هستند.

برنامه‌های آینده

همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد مهندسان اپل به فکر ساخت نسخه ارزان‌تر هدست واقعیت ترکیبی این شرکت با قطعات ارزان‌تر هستند. این هدست ظاهرا مثل مدل اصلی دارای قابلیت‌های عمومی واقعیت ترکیبی خواهد بود و برخی گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که اپل توسعه این هدست اقتصادی را شروع کرده است.

نتیجه‌گیری

هدست واقعیت ترکیبی اپل یکی از موردانتظارترین محصولات امسال است و هرچند تاخیرهایی در معرفی آن وجود داشته است اما اپل همچنان مصمم به رونمایی از آن است. این هدست قیمت بالایی خواهد داشت و انتظار می‌رود مشخصات‌رده‌بالایی داشته باشد. این هدست از دوربین‌های بسیار پیشرفته، قابلیت سوئیچ بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و انتظار می‌رود که بنچمار‌ک‌های جدیدی را ثبت کند.

منبع: Gizchina

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252614/apple-to-hold-a-special-event-on-june-5th-what-should-we-expect/