اپل معتقد است که رم ۸ گیگابایتی برای مک‌بوک‌ها کافی است و بیشتر از آن لازم نیست. این شرکت سال گذشته مک‌بوک پرو M3 را با رم ۸ گیگابایتی عرضه کرد که انتقادات زیادی را در پی داشت.

اپل ادعا کرده بود که رم ۸ گیگابایتی در مک‌بوک‌های پایه معادل رم ۱۶ گیگابایتی در کامپیوترهای ویندوزی است. این شرکت مجددا از عرضه مک‌بوک‌های ۸ گیگابایتی در سال ۲۰۲۴ دفاع کرده است.

به نظر اپل، رم ۸ گیگابایتی برای انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای ویدیو، ویرایش عکس و اجرای بازی‌های سبک کافی است و نیازی به بیش از این در مک‌بوک‌ها نیست.

البته شاید این حرف اپل برای کاربران عادی درست باشد اما برای کاربران حرفه‌ای که کارهای سنگین انجام می‌دهند رم ۸ گیگابایتی اصلا جوابگو نیست.

این در حالیست که اپل ۲۰۰ دلار برای ارتقا رم از ۸ گیگابایت به ۱۶ گیگابایت دریافت می‌کند. اخیرا هم یکی از مدیران اپل گفته بود که مک‌بوک‌ها می‌توانند از رم خود بیشترین بهره را ببرند.

لازم به ذکر است که طبق یک گزارش جدید، قرار است امسال همه مدل‌های سری آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز شوند. این در حالیست که سال گذشته مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ۸ گیگابایت رم بودند.

همچنین امسال آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای اولین‌ بار از تراشه ۳ نانومتری A18 در کنار مودم اسنپدراگون X70 کوالکام استفاده خواهند کرد و مدل‌های پرو از تراشه A18 پرو و مودم X75 کوالکام بهره خواهند برد.

به این ترتیب مدل‌های آیفون ۱۶ و مخصوصا آیفون ۱۶ پرو اتصال ۵G سریع‌تری خواهند داشت. مدل‌های پرو همچنین از دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی به جای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد.

از طرفی طبق اطلاعاتی که اخیرا فاش شده است، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ ​​پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگرهایی با سایز ۶.۳ و ۶.۹ اینچ خواهند بود که در مقایسه با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ ​​پرو مکس افزایش قابل توجهی خواهند داشت.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/281606/macs-equipped-with-8-gb/