ما در حال نزدیک شدن به رویداد WWDC 2023 اپل هستیم که در روز ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد و حالا جزئیات بییشتری درباره آن منتشر شده است. طبق اطلاعات امروز، ظاهرا علاوه بر آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید و هدستو واقعیت ترکیب اپل شاهد رونمایی از چندین مک جدید نیز خواهیم بود.

هرچند تمرکز رویداد WWDC روی نرم‌افزار است و توسعه‌دهندگان از سراسر جهان در این رویداد شرکت می‌کنند، اما امسال ممکن است اتفاقات دیگری نیز بیفتد. انتظار می‌رود اپل در کنار آپدیت‌های iOS 17, iPadOS 17, macOS 14, و watchOS 10 سخت‌افزارهای جدیدی شامل پردازنده‌های نسل جدید خود و چند مک معرفی نماید. اپل سال گذشته از یک مک بوک ایر مجهز به تراشه M2 رونمایی کرد. امسال به نظر می‌رسد این شرکت اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی خواهد کرد.

گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل سیستم عامل xrOS را اجرا خواهد کرد و از بسیاری اپلیکیشن‌های آیپد پشتیبانی خواهد نمود. کارهای پردازشی این هدست را یک تراشه ۵ نانومتری M2 انجام خواهد داد و نمایشگر آن یک پنل ۴K micro-LED خواهد بود که وضوح بسیار بالایی خواهد داشت

مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ ادعا داده است که رویداد امسال WWDC یکی از پر طرفدارترین رویدادهای اپل خواهد بود و انتظار می‌رود چندین مک جدید در جریان رویداد رونمایی شود. به نظر این تحلیلگر، اپل احتمالا یک نسخه ۱۵ اینچی از مک بوک ایر معرفی خواهد نمود. با این حال، برخی تحللیگران معتقدند که این لپ‌تاپ مجهز به تراشه اسال گذشته M2 در مک بوک ایر ۱۳ اینچی خواهد بود و نه تراشه جدید M3.

لازم به ذکر است که مک بوک‌های اپل فروش خوبی در سال گذشته نداشتند و طبق یک گزارش موسسه تحقیقاتی معروف به نام IDC‌، میزان عرضه مک‌های اپل در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است و از ۶.۹ میلیون دستگاه به ۴.۱ میلیون دستگاه رسیده است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مک‌های جدید اپل مجهز به تراشه جدید M3 خواهند بود یا از تراشه سال گذشته M2 بهره خواهند برد.

منیع: Gizmodo

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253493/apple-could-announce-several-new-macs-at-wwdc-after-months-of-sluggish-sales/