اگر شما جزو کسانی هستید که فیلم ضبط شده از صفحه‌نمایش گوشی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، ممکن است به دریافت کنندگان آن‌ها نوتیفیکیشن‌هایی ارسال کنید که حاوی اطلاعات شخصی شما باشند. حالا به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد در اندروید ۱۴ این مشکل را برطرف کند.

یک افشاگر مطرح به نام میشال رحمان به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد اندروید ۱۴ این مشکل را رفع خواهد کرد. ظاهرا در اندروید ۱۴ شما قادر به انتخاب ضبط تمام صفحه نمایش (پیش‌فرض) یا فقط یک اپلیکیشن خاص خواهید بود. اگر شما قصد ضبط کردن یک اپلیکیشن خاص را داشته باشید می‌توانید یکی از سه اپلیکیشن اخیر خود را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به سمت راست یا چپ سوایپ کنید.

رحمان تصاویری از این قابلیت در اندروید ۱۴ منتشر کرده است که نشان می‌دهد شما می‌توانید یک اپلیکیشن را بدون ظاهر شدن هیچ نوتیفیکیشن یا ساایر المان‌های رابط کاربری سیستم ضبط و به اشتراک بگذارید. حتی نوارهای وضعیت در گوشه‌های بالا نیز در زمان ضبط نمایش داده نمی‌شوند.

در حالیکه اندروید ۱۴ بتا ۲ اخیرا عرضه شده است، انتظار می‌رود نسخه بعدی آن اولین نسخه پایدار این سیستم‌عامل باشد و توسعه دهندگان می توانند مطمئن باشند که دیگر تغییری در پلتفرم ایجاد نخواهد شد و می‌توانند تمرکز خود را روی سازگاری و کیفیت اپلیکیشن‌هایشان بگذارند.

آخرین نسخه پایدار اندروید ۱۴ احتمالا در ماه آگوست عرضه خواهد شد. برای ضبط صفحه نمایش در اندروید ۱ می‌توانید به بخش Quick Settings رفته و در آنجا به شمت پایین اسکرول کنید تا گزینه های بیشتری را ببینید. سپس به سمت چپ سوایپ کنید تا گزینه‌ای به نام Screen record را مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید و شما هشدار داده خواهد شد که اطلاعات حساس شما ممکن است در هنگام ضبط صفحه‌نمایش ظاهر شوند که شامل پسوردها، عکس‌ها و پیام‌ها می‌شوند.

اندروید ۱۴ مشکل ظاهر شدن اطلاعات شخصی شما در حین ضبط فیلم از صفحه نمایش گوشی را برطرف خواهد کرد و نکته دیگر اینکه شما در اندروید ۱۳ امکان ضبط یک اپلیکشن را ندارید.

منبع: PhoneAr

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252732/android-14-improves-screen-recording-keeping-you-from-sharing-personal-notifications/