امکان عرضه آیفون ۱۶ با حافظه و رم بیشتر برای هوش مصنوعی، آخرین حواشی مربوط به این گوشی است.

به دلیل نزدیک شدن به زمان عرضه آیفون ۱۶، اخبار و اطلاعات زیادی در مورد آن در حال افشا شدن هستند و آخرین مورد نیز نشان می‌دهد که آیفون ۱۶ با آپدیت در حافظه و رم عرضه خواهد شد و این آپدیت مخصوصا برای استفاده از قابلیت هوش مصنوعی به‌کار‌گیری شده در آن خواهد بود.

این اخبار توسط افشاگر معروف Tech-Reve در کره جنوبی منتشر شده است و او خاطر نشان کرده است که آیفون ۱۶ یا با ۸ گیگا‌بایت رم یا با ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و حتی ممکن است هر دو آپدیت را همزمان داشته باشد تا فضا و حافظه مورد نیاز هوش مصنوعی مولد به‌کار‌گیری شده برای پردازش دستورات، ذخیره و تحلیل را داشته باشد.

برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۵ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه (مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز در دسترس بودند) عرضه شد. فضای بیشتر برای هوش مصنوعی مولد اضافه شده به آیفون ضروری است.

تنها هوش مصنوعی گوگل که بسیار فشرده شده است با نام Gemini Nano به قدری کوچک است که قادر به استفاده در گوشی‌های موبایل باشد مخصوصا در پیکسل ۸ پرو و سامسونگ گلکسی S24.

این امر ممکن است در آینده تغییر یابد ولی در حال حاضر اکثر محاسبات هوش مصنوعی به فضای ابری منتقل می‌شوند.

ادعا شده است که اپل در حال تحقیقات در مورد استفاده از NAND Flash به جای استفاده از رم است تا هوش مصنوعی مولد داخل موبایل از آن استفاده نماید.

اپل همیشه مفتخر است که تا جای ممکن تمام پردازش‌ها و محاسبات را با قدرت داخلی دستگاه انجام می‌دهد تا از ارسال داده‌ها به سرور‌ها و وب جلوگیری نماید. این بدان معنا خواهد بود که اطلاعات شما در داخل موبایل یا لپتاپ به صورت ایمن و محرمانه ذخیره می‌شوند.

اگر این امر محقق شود و شاهد به‌کار‌گیری هوش مصنوعی مولد قول داده شده توسط اپل باشیم، احتمالا گوشی به توان پردازش بیشتری نیز نیاز دارد. همانطور که این افشا‌کننده نیز گفته است هنوز هیچ چیزی تایید یا رد نشده است و اپل ممکن است برنامه‌های خود را تغییر دهد. این موضوع باعث مطرح شدن این سوال می‌شود که چقدر از قابلیت این هوش مصنوعی مولد به دستگاه‌های قدیمی با توان‌ کمتر منتقل خواهد شد.

منتظر iOS 18 در رویداد ۲۰۲۴ WWDC اپل باشید

ما دقیقا نمی‌دانیم ویژگی‌‌های هوش مصنوعی اپل چه خواهد بود، اما تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که iOS18 با مجموعه‌ای از ابزار‌های هوش مصنوعی مولد مشابه با سایر گوشی‌هایی که دیده‌ایم عرضه خواهد شد (جالب این است که گوگل نیز ممکن است کمک‌کننده باشد).

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/279606/the-iphone-16-could-come-with-extra-ram-and-storage-just-for-ai/