اپل خود را برای معرفی هوش مصنوعی اختصاصی خود آماده می‌کند و حالا اطلاعات تازه‌ای در این زمینه فاش شده است.

طبق یک گزارش جدید، هوش مصنوعی اپل به‌طور کامل روی دستگاه پردازش خواهد شد و نیازی به اتصال اینرنتی نخواهد داشت. این موضوع باعث خواهد شد تا نه‌تنها حریم خصوصی کاربران حفظ شود بلکه سرعت پردازش نیز افزایش یابد و در نتیجه شاهد یک هوش مصنوعی سریع خواهیم بود.

اپل قرار است هوش مصنوعی خود را به‌همراه iOS 18 ارائه کند که گفته می‌شود در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت در خردادماه معرفی خواهد شد.

اخیرا تیم کوک در جریان کنفرانس مالی اپل اعلام کرده بود که هوش مصنوعی اپل در سال جاری میلادی از راه می‌رسد و همه کاربران به آن دسترسی خواهند داشت. بلومبرگ هم به‌تازگی گزارش داده بود که iOS 18 بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ آی‌اواس با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی خواهد بود.

اپل می‌خواهد برای رقابت با گوگل و سامسونگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوعی را به iOS 18 بیاورد. بلومبرگ گفته است که اپل ممکن است هیچ تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون ۱۶ ایجاد نکند، هرچند که برخی شایعات به افزایش سایز نمایشگرهای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ۶.۳ و ۶.۹ اینچ اشاره کرده‌اند، اما iOS 18 چیزی فراتر از حد معمول خواهد بود تا مشتریان را به خرید یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ ترغیب کند.

تیم کوک جزئیات بیشتری در این زمینه بیان نکرد اما به نظر می‌رسد که اپل برنامه‌ گسترده‌ای برای حضور در بازار هوش مصنوعی دارد. تاکنون شرکت‌های زیادی وارد بازار هوش مصنوعی شده‌اند، از جمله OpenAI و گوگل و حتی سامسونگ نیز به‌تازگی قابلیت‌های هوش مصنوعی را در سری گلکسی S24 خود ارائه کرد.

اپل به‌تازگی اولین بیلد داخلی iOS 18 را منتشر کرده، اما وجود برخی باگ‌ها در آن‌ باعث شده تا انتشار نسخه‌های بعدی متوقف شود. معمولا چهار مرحله برای توسعه هر سیستم‌عامل iOS وجود دارد که هر کدام حدود شش هفته طول می‌کشد. انتظار می‌رود که هر چهار مرحله، قبل از معرفی iOS 18 در کنفرانس WWDC 2024 کامل شوند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282805/apple-generative-ai/