فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال 2022 در اروپا به پایین‌ترین حد خود از سال 2013 رسید و حالا بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint)، فروش این محصولات در قاره‌ی سبز در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل با کاهشی 13 درصدی روبه‌رو شده است.

گزارش کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2022 در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی با کاهشی 11 درصدی به 40.3 میلیون واحد رسیده است. هرچند که در نگاه اول، عملکرد سامسونگ و اپل در این بازه‌ی زمانی قابل قبول به‌نظر می‌رسد اما فروش گوشی‌های این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه‌ی گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2021 بدترین عملکرد خود در ده سال اخیر را داشت که علت اصلی آن نیز تعطیلی کارخانه‌های این شرکت در ویتنام بود. حالا امسال نیز خروج این غول فناوری کره‌ای از روسیه باعث شد تا فروش گوشی‌های آن در مقایسه با فصل ابتدایی سال 2022 کاهش داشته باشد. بر اساس گزارش کانترپوینت، این موضوع برای اپل نیز صدق کرده و خروج این شرکت از روسیه منجر به کاهش فروش گوشی‌های آن شده است.

بازار گوشی های هوشمند در اروپا

در طرف دیگر، شیائومی که در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2021 بهترین عملکرد خود در اروپا را به نمایش گذاشته بود، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی نیز به‌لطف‌ خروج سامسونگ و اپل از روسیه، گوشی‌های بیشتری را در این کشور به‌فروش رساند. شرکت‌های اوپو و ریلمی نیز در این بازه‌ی زمانی شرایط متفاوتی را تجربه کردند. تعطیلی کارخانه‌ها در چین باعث افت شدید فروش گوشی‌های اوپو شد اما در طرف دیگر، ریلمی رشد دورقمی را تجربه کرد.

منبع: GSMArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228960/europe-smartphone-markey-slides-q2/