ایلان ماسک قصد دارد تا ۱۴ هزار نفر از کارمندان تسلا که بیش از ۱۰ درصد کل کارکنان آن می‌شود را جهت آماده‌سازی این شرکت برای رشد آتی اخراج کند.

اگرچه چنین اقدامات استراژیکی ممکن است افراطی به نظر برسند اما بیشتر اوقات برای تضمین پایداری و رقابت بلندمدت ضروری هستند؛ البته ۱۴۰,۴۷۳ نفر تا دسامبر سال ۲۰۲۳ برای شرکت تسلا کار می‌کردند. اخراج کارمندان که بخشی از تمرین استراتژیک برای کاهش هزینه‌ها محسوب می‌شود، می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه بیشتر و جستجوی بازارهای جدید عمل کند.

گفتنی است که ارزش سهام تسلا در چند ماه اخیر ۳۱ درصد کاهش یافته است. با وجود اینکه محبوبیت فروش خودروهای برقی در سراسر جهان همچنان بیشتر می‌شود، سرعت رشد اینگونه خودروها به خصوص برای تسلا کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که این شرکت بیشتر از هر زمان دیگری با رقابت در این حوزه مواجه است.

شرکت چینی BYD به‌طور موقت توانست تا پایان سال ۲۰۲۳، جایگاه تسلا را به عنوان شرکتی پیشگام در حوزه تولید خودروهای برقی تصاحب کند. علاوه‌بر این، شرکت شیائومی امسال اعلام کرد اولین خودروی برقی خود را با قیمتی کمتر از خودروی مدل ۳ تسلا عرضه خواهد کرد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/282005/tesla-to-lay-off-14-thousand-workers/