فیل ها گونه‌‌ای بزرگ، اما مهربان امپراطوری حیوانات هستند که نسبت به عواطف و احساسات، واکنش‌های بخصوصی را نشان می‌دهند؛ برخی اوقات با خرطوم خود یکی از اعضای خانواده خود را که دچار استرس شده آرام می‌کنند و حتی در برخی مواقع اعضای پیر و یا مریض را همراهی می‌کنند.

به علاوه، فیل‌ ها یکی از معدود حیواناتی هستند که خود را در آینه تشخیص می‌دهند که مهارت خودشناسی آنها را بیشتر از قبل تایید می‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده تا احتمال رام شدن فیل‌ها توسط خودشان تا حدی تایید شود؛ زیرا ویژگی‌های خاص آنها تکامل یافته است و اگر این احتمالات افزایش یابد، فیل ‌ها در کنار انسان ها و بنوبو‌ها قرار میگیرند.

اکثر ما با ویژگی‌های فرد رام کننده آشنا هستیم؛ شخصیت رام کننده باید دوستانه باشد تا بتواند حیواناتی با مغز کوچک را به آرامی رام کند و حیواناتی مانند: سگ، گربه و خوک نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرند.

در این بین، یکی از دلایل ویژگی‌های رفتاری اجتماعی فیل‌ها، بهره مندی از مغر بزرگ نیز هست، نه رام شدن؛ تنها سه نوع از فیل‌ها مانند: فیل آسیایی، فیل‌های جنگلی و آفریقایی، مثل انسان‌ها و بنوبو‌ها از میزان خشونت کمتری بهره مند هستند و روابط اجتماعی آنها نسبتا بالاتر است.

با تمامی احتمالات و ویژگی‌های اخلاقی منحصر بفرد فیل‌ها، همچنان مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه نیاز است تا فیل‌ها نیز در یک دسته بندی و در کنار انسان‌ها و بونوبو‌ها قرار بگیرند.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252952/elephants-may-be-domesticating-themselves/