قرار است که گلکسی زد فولد 4 در تاریخ 19 مرداد معرفی شود و حالا احمد قویدر (Ahmed Qwaider)، افشاگری که تصاویر واقعی این گوشی را در گذشته منتشر کرده بود، جزئیاتی از عملکرد این تاشوی جدید سامسونگ را فاش کرده است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، سامسونگ در گوشی گلکسی زد فولد 4 از تراشه‌ی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند. این تراشه بر پایه‌ی فرآیند 4 نانومتری TSMC طراحی شده و عملکرد آن در مقایسه با پرچمدار قبلی کوالکام 10 درصد بهتر بوده و مصرف انرژی آن نیز 30 درصد کمتر است. این در حالی است که گلکسی زد فولد 3 از تراشه‌ی اسنپدراگون 888 بهره برده بود.

به‌گفته‌ی احمد قویدر، عملکرد پردازنده‌ی مرکزی، تراشه‌ی گرافیکی و تراشه‌ی هوش مصنوعی گلکسی زد فولد 4 در مقایسه با گلکسی زد فولد 3 به‌ترتیب 15، 59 و 68 درصد بهتر خواهد بود. این افشاگر همچنین اعلام کرده است که تاشوی جدید سامسونگ از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ 25 واتی بهره برده و شارژ 50 درصدی آن حدود 30 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

گفته می‌شود که گلکسی زد فولد 4 به نمایشگر 120 هرتزی با میزان روشنایی 1000 نیت مجهز شده و این نمایشگر از محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس نیز بهره برده است. بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، این گوشی مورد انتظار از ترکیب دوربین‌های جدیدی استفاده کرده است اما سامسونگ آن را با قیمت مشابه گلکسی زد فولد 3 به بازار عرضه می‌کند.

منبع: PhoneArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228996/galaxy-z-fold-4-performance-gain-fold-3/