اپل و ‌گوگل از سوی کشورهای مختلف تحت فشار هستند تا قوانین مرتبط با سیستم پرداخت خود در اپ استور و پلی استور را تغییر دهند.  حالا کره جنوبی هم به جمع این کشورها پیوسته است و قرار است طبق یک قانون آنتی‌تراست، تحقیقاتی را درباره رفتار انحصارگرایانه اپل و‌ گوگل آغاز بکند. 

کمیسیون ارتباطات کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که از اپل و‌ گوگل درباره نقض قانون آنتی‌تراست تحقیق می‌کند و اگر این موضوع اثبات شود هر دو شرکت آمریکایی باید جریمه‌ای معادل ۲ درصد درآمد سالانه خود پرداخت کنند‌.

طبق قانون آنتی‌تراست کره جنوبی هیچ‌یک از شرکت‌ها فناوری نمی‌توانند کاربران را محبور به استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی خودشان بکنند و مشتریان باید این حق را داشته باشند که بین سرویس‌های مختلف انتخاب کنند. 

البته اپل تا حدودی مطابق با قوانین کره جنوبی عمل کرده است اما در عوض کاربرانی که از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در اپ استور استفاده کنند امکان دسترسی به برخی خدمات این شرکت مثل Family Sharing و Ask to Buyرا نخواهند داشت.‌

این در حالیست که گوگل و اپل از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث، کارمزد ۱۵ تا ۳۰ درصدی می‌گیرند و بنابراین از نظر قانونی نباید محدودیتی بر کاربران این سیستم‌ها اعمال کنند.

اتحادیه اروپا نیز اخیرا قانونی را به تصویب رسانده است که Digital Markets Act نام دارد و هدف از آن مقابله با رفتار انحصارگرایانه شرکت‌هایی مثل اپل و ‌گوگل است.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تصویب این قوانین چه تاثیری روی رفتار اپل و‌ گوگل خواهد داشت و آیا آن‌ها مجبور خواهند شد تغییری در سیاست‌های خود بدهند یا خیر.

منبع: Techspot



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229569/south-korea-investigates-apple-and-google-over-new-in-app-payment-law/